in gesprek -- de achtergronden van een conflict
[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
experience is determined by meaning
12
objective(s)
In dit hoofdstuk wordt niet de feitelijke ontknoping geschetst,
maar slechts voor een laatste maal de punten van conflict
op een rijtje gezet, en een tweetal scenarios aangegeven
aan de hand waarvan de situatie opgelost kan worden.

Het zal een ieder duidelijk zijn dat
het conflict hoog opgelopen was.
Mijn situatie deed me onwillekeurig denken
aan een anoniem gedichtje dat ik een tijdje
geleden op het internet tegen kwam:
kennis-werker
Ik ben een kennis-werker in een kennis-instituut,
met kennis-kinderen en een kennis-vrouw.
Ik bewoon een kennis-huis, eet kennis-eten,
en slaap in een kennis-bed.
En niet in het bed van een kennis. (anoniem)

Inderdaad, een kennis-werker, dat vond ik een
mooie betiteling.
En een positie waarin ik me, na de spreekwoordelijke lange mars door de
instituten, eigenlijk wel comfortabel in voel.
Maar nu moet er eerst een oplossing komen
voor het conflict.
Alles moet weer in een niet-vertekenend perspectief
komen te staan.
...

1
conflict(en)
In de grond van de zaak is het tamelijk eenvoudig,
en zijn er, thematisch twee geschil-punten:
thematisch
- relatie onderwijs en onderzoek
- het onderzoek multimedia

Op een persoonlijk vlak raken deze geschilpunten
aan een behoefte tot erkenning, en de ambitie
de opleiding multimedia van de grond te krijgen.
persoonlijk
- erkenning -- inspanning voor multimedia onderwijs en onderzoek
- ambitie(s) -- versterking opleiding multimedia

scenario(s)
Hoewel de inspanningen voor de opleiding multimedia
zonder enige twijfel mede gemotiveerd worden door
een persoonlijke interesse voor het gebied, zijn er op
een meer zakelijk niveau twee scenarios denkbaar:
scenario(s)
- afbouw inspanning multimedia -- focus op game engine architecture
- erkenning multimedia activiteiten -- focus op multimedia onderwijs en onderzoek

Geen erkenning betekent echter voor mij onherroepelijk het afwijzen van
verantwoordelijkheid voor de opleiding multimedia
en alle daarbij behorende promotie-activiteiten.
...

2
question(s)

- radio -- DJ at work, anonymous artist, 2006
- signs -- abstract, [ van Rooijen (2003)], p. 228, 229.

[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
(C) Æliens
2006
This material is copyrighted.
You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author.