in gesprek -- de achtergronden van een conflict
[] readme voorwoord I 1 2 II 3 4 III 5 6 7 IV 8 9 10 V 11 12 nawoord appendix references resources

talk show tell print

anecdote(s) -- visitatie

In de periode dat ik bij het CWI zat, voor een dag per week, vroeg Kobus Oosterhof me de onderwijs-visitatie op me te nemen, wat inhield het schrijven van een zelfstudie voor de opleidingen Informatica, Kunstmatige Intelligentie, en Bedrijfs-Informatica. Bij mijn aarzeling zegde hij me onderwijs ondersteuning toe, voor de periode van een jaar, wat resulteerde in een aanstelling van een half jaar voor Zhisheng Huang, bovenop de aanstelling gefinancieerd vanuit het WASP project.

Vele hoofden, vele meningen. Maar na het voorzitterschap van de facultaire onderwijs commissie vond ik het een uitdaging om, met ondersteuning van Anjo Bikker-Burggraaf en Jose van Schie, in een samenhangende zelfstudie de verschillende opleidingen naar overeenkomst en verschil te beschrijven. Voor elk van de opleidingen was er echter een aparte visitatie commissie, en het rapport werd bekritiseerd omdat de bespreking in context extra moeite van de commissie vergde. Desalniettemin verliepen de visitaties voorspoedig, en was ik een (bestuurlijke) ervaring rijker.

Vermeldenswaard is dat HvV een schrobbering kreeg van de visitatie commissie Bedrijfs-Informatica, die hem vroeg hoe het mogelijk was dat iemand die zoveel onderwijs-taken en afstudeerders had, ook opdracht kreeg de zelfstudie samen te stellen. Toen ik daarbij opmerkte dat ik bovendien voor mijn onderzoek bij het CWI geen onderwijs compensatie kreeg was de boot aan. Maar eerlijk is eerlijk, de helft van de afstudeerders werd door drie mensen gedaan, Henri Bal, Maarten van Steen en ik. En van die drie nam ik de helft voor mijn rekening.


[] readme voorwoord I 1 2 II 3 4 III 5 6 7 IV 8 9 10 V 11 12 nawoord appendix references resources

(C) Æliens 2006

This material is copyrighted. You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author.