multimedia @ VU
[]
readme
course
1
2
3
technical
hammer
characters
models
VGUI
mods
shaders
media
resources
documentation
www.cs.vu.nl/~eliens/multimedia/game.html
deelnemers 2006
fotos /
resultaten
data 2006
8, 15 en 29 maart 2006, 14.00-16.00, multimediazaal S353
master class -- game development
- 8/3/06 -- inleiding, topics, VU Life 2, voorbereiding huiswerk, rondleiding
- 15/3/06 -- uitwerking opdrachten, experimenten
- 29/3/06 -- presentatie, uitreiking VU Life 2 Awards, ...
Zie
inhoud.
begeleiding
- Winoe Bhikharie (svbhikha@few.vu.nl)
- Niels Rietkerk (cerietke@few.vu.nl)
- Anthony Agustin (aagustin@few.vu.nl)
- Kin Hung Cheng (khcheng@few.vu.nl)
- Steve Stomp (srstomp@few.vu.nl)
achtergrond -- doelstellingen
De afdeling Informatica van de Faculteit Exacte Wetenschappen
organiseert de master class
game development
voor VWO scholieren, om deze kennis te laten maken met
toepassingen van multimedia technologie.
De doelstelling van de masterclass is vooral practisch,
en de cursus zal voor het grootste gedeelte bestaan uit het ontwikkelen
van een level/map voor de Halflife 2 environment.
Daarnaast worden ook enige achtergronden van game development
gegeven en de
toepassing van games buiten de sfeer van entertainment besproken.
doelstellingen
- kennisname van achtergronden van game ontwikkeling en game technologie
- ervaring opdoen met de creatie van een eigen level/map in de Halflife 2 omgeving
voorkennins
- kennis van programmeren is niet vereist
- ervaring met digitale fotobewerking is nuttig
programma -- 3 x 2 uur
- inleiding game development, en introductie tools Halflife 2 omgeving
- opsplitsing in groepen, praktisch werk ontwikkeling
van eigen level/maps
- presentatie en bespreking van de ontwikkelde game environments,
eindspel.
meer informatie
Zie
game @
VU en
multimedia @
VU
[]
readme
course
1
2
3
technical
hammer
characters
models
VGUI
mods
shaders
media
resources