OOP '98 assignment: [title]
Student 1 Student 2
name : Omar Saadouni Nicky Le
student number : 0919829 0813729
e-mail : osaadou bnle
university : VU VU
study : INF INF
major : CS CS
year of enrollment: 1993 1991
want group account: Yes Yes
Title: Dam Club
Dit betreft een soort digitale damclub, waarin het dam-spel
via het Internet door meerdere spelers tegelijk gespeeld kan worden.
De club bevat een aantal borden. Op elk bord kunnen er 2 personen
spelen en een aantal observeerders die het spel van deze spelers
volgen. De leden kunnen naast spelen ook met elkaar chatten.
Natuurlijk wordt er ook de scores van de leden bijgehouden.
Requirements
Bij zo'n club is het natuurlijk handig dat (potientele) leden zich
aan kunnen melden en/of afschrijven.
Na het succesvol aanmelden kan een lid het volgende doen :
- een tafel openen om een clubgenoot uit te nodigen om te spelen;
- bij een tafel aanschuiven en spelen (dwz. iemand zit bij een
tafel op een tegenspeler te wachten);
- een partij observeren;
- of gewoon in de kantine zitten en met clubgenoten chatten.
De spelers hebben de volgende functies tot hun beschikken:
- een nieuw partij beginnen als het spel afgelopen is
(spel resetten);
- zich overgeven als hij/zij zich verloren voelt;
- remise vragen aan de tegenspeler, als hij/zij zich hiermee
instemt wordt het partij gestopt;
- de scores van zichzelf en de tegenspeler opvragen.
Help is er altijd online beschikbaar, dwz. help wordt via de Web
browser (Netscape) weergegeven.
Design
De grootste problemen zouden zich voornamelijk zitten in het doorgeven
van de zetten van een speler naar de andere en de observeerders,
het doorgeven van chat-zinnen van een lid naar clubgenoten en het
dynamisch aanbieden van tafels (bij de server).
Om deze problemen op te kunnen lossen denken we aan threads. Elke
thread behandelt een tafel en alles wat daarmee samenhangt. De
communicatie tussen de tafels wordt dan verzorgd door een soort
shared class tussen de threads.
Notes
De damclub willen we realiseren met behulp van de taal Java.