OOP '98 assignment: Stratego

Persoonlijke gegevens

      Student 1:      Mark Lassche              Student 2: Andre Versteeg
      student numbers   : Mark: 0572136, Andre: 0564524
      e-mail            : {mlassche,alverste}@cs.vu.nl
      university        : VU
      study             : AI
      major             : Kennistechnologie
      year of enrollment: 1994
      want group account: Yes

Stratego informatie

Stratego is een bekend en populair bordspel. Ons programma 'Stratego' zal dit bordspel  implementeren. Bij het spelen van dit spel zullen de regels voor het klassieke twee-speler bordspel gevolgd worden. De gebruiker zal een grafische user interface ter beschikking hebben om dit spel te spelen. Hierbij kan gekozen worden uit een spel tegen de computer (AI speler) of tegen een ander persoon via een netwerkverbinding.

Essentieel in dit programma is de mogelijkheid voor de gebruiker om tegen een van de bovengenoemde spelertypes een spelletje Stratego te spelen.  Bij het maken van het programma zal ook eerst onze aandacht uitgaan naar dit essentiele deel. Uitbreidingen zoals file-I/O, geluid, betere AI en 'chat' mogelijkheden via het netwerk zijn optioneel. Wel zal er bij het ontwerpen van het basis-gedeelte van ons programma rekening gehouden moeten worden met zulke uitbreidingen, zodat er voor het toevoegen van meer functionaliteit geen radicale ontwerpveranderingen in het basis-deel nodig zijn. Een taak voor OO...

Requirements

Beknopte Functionaliteit van het programma

Vereisten om het programma te draaien

Gebruikersprofiel

Design

Het ontwerp zal gemaakt worden volgens met Model Viewer ( Controller ) pattern. Controller staat tussen haakjes omdat dit gedeelte moeilijk te scheiden is van het Viewer gedeelte in Java.

Belangrijke classes

Bij het ontwerpen van het basis-deel van ons programma met bovengenoemde functionaliteit beschouwen wij de volgende klasses als essentieel:

Notes