_ .. / ... / game(s) / idea(s) / cycle(s) / _ / .

4

alle neuzen een kant op

with DirectX 9 digital convergence becomes a reality

objective(s)

In dit hoofdstuk wordt op meer systematische wijze een overzicht gegeven van de taakstelling en werkzaamheden ten aanzien van onderwijs, onderzoek en bestuur/beheer in de periode na de instelling van de opleiding multimedia en cultuur. Kenmerkend voor deze periode is de tegenspraak tussen enerzijds de gewenste samenhang van onderwijs en onderzoek multimedia, en anderzijds de weigering het onderzoek technische multimedia als een van de zwaartepunten van het onderzoek binnen de sectie te erkennen.

De sectie software engineering was rond 1997/98 een tamelijk heterogeen geheel, met ruwweg drie stromen: software engineering, human-computer interactie, en object-technologie. Na een klacht/verzuchting van Martijn van W. dat iedereen maar wat voor zich zelf werkte, en dat er geen centrale lijn in het onderzoek zat, en dat er (dus) te weinig ondersteuning was, introduceerde HvV de slogan alle neuzen een kant op.

Desondanks werd kort daarna de opleiding multimedia en cultuur geinitieerd. En helaas bleek dat de zojuist ingevoerde slogan in mijn nadeel ging werken. Hoewel het onderwijs en onderzoek multimedia een duidelijke samenhang vertoonde, was de mening van zowel HvV als GvdV., dat het onderzoek technische multimedia geen zwaartepunt mocht vormen van het onderzoek binnen de sectie, en op die grond werd mijn onderzoek dan ook marginaal in het onderzoeks-visitatie rapport gepresenteerd.

multimedia & cultuur


intelligent multimedia


visitatie


...



4.

artwork

  1. signs -- people,  [Signs], p. 248, 249.