in gesprek -- de achtergronden van een conflict
[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
gesprek - 30 nov 2006, 9.30 uur
I. tav bet onderwijs
- er is (in het verleden, tot nu) geen nieuw
onderwijs voor CS/MM ontwikkeld
- al het onderwijs is ontwikkeld op grond van
voorstellen, in overleg met deskundigen (CWI), die aan alle betrokkenen zijn voorgelegd
- HvV zegt dat het ook anders kan,
maar heeft nooit aangegeven hoe!

II. tav de procedure
- Het voorstel IMT
geeft een duidelijke link naar, een brug met) SE
- HvV wijst dit zonder verdere (inhoudelijke) argumenten af
- Vraag: Wat wil HvV (inhoudelijk)?

III. tav het onderzoek
- HvV heeft mbt MM inhoudelijk geen kennis van zaken
- Er is een duidelijke relatie in mijn voorstel IMT tussen MM en onderzoek
SE (component-technologie), waarin SE en MM complementair zijn
- Het is voor mij niet interessant mijn activiteiten MM ondergeschikt
te maken aan het onderzoek SE (zoals bij IMSE)

IV. tav de toekomst
- Ik ben bereid te zoeken naar constructieve oplossingen
- Ik ben niet bereid me ondergeschikt te maken aan de willekeur van HvV
- Ik heb mijn vertrouwen bij het MT gelegd, met het oog op het belang
van mijn inspanningen voor de afdeling Informatica.

IV. tav het MT -- de afdeling informatica
- Ik bepleit een voldoende mate van autonomie in het onderzoek
- Ik adviseer (desgewenst) externe deskundigen te raadplegen,
Paul Klint (SE), en Anton Nijholt (MM)
- Ik verwacht een heldere, op inhoudelijke argumenten gebaseerde, beslissing (zwart op wit)

[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
(C) Æliens
2006
This material is copyrighted.
You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author.