in gesprek -- de achtergronden van een conflict
[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
agenda gesprek - 9 nov 2006, 13.00 uur
situatie
- ik heb (op verzoek) verantwoordelijkheid genomen voor multimedia
- dit levert een conflict situatie op tav SE/vV

targets
- onderwijs multimedia is wenselijk (Gordijn, de Vrijer, van Steen, Fokking)
- onderzoek multimedia is daarbij essentieel (van Steen, Gordijn, Fokkink, Sminia)
- oplossing conflict/positionering bij IMSE

actie -- uitspraak zwart op wit
- wat is de plaats (en toekomst) van de opleiding multimedia?
- wat is mijn positie daarin?
- hoe verhoudt dit zich tot mijn onderzoek?

resultaat -- gewenst
- versterking multimedia met game development
- ruimte voor facilitering onderwijs en onderzoek
- structurele erkenning voor verantwoordelijkheid multimedia

opmerkingen tav HvV
- willekeurig, ondoordacht beleid
- inflexibel, met weinig oog voor de persoon
- strijdig met opstelling VU inzake relatie onderzoek/onderwijs
- inhoudelijk zwak leiderschap, met weinig vermogen tot inspiratie
- inconsequente, autoritaire opstelling
- negatief, demotiverend
- tav multimedia inhoudelijk geen kennis van zaken

verslag gesprek - 20 nov 2006, 12.30 uur
observatie(s)
- de deelnemers, inclusief mijzelf, waren slecht voorbereid
- er waren geen notulen van de vorige keer
- er was geen agenda
- het was niet duidelijk wat de uitgangspunten waren, nav het vorige gesprek

uitgangspunt(en) -- naar mijn interpretatie
- onderwijs multimedia is gewenst, bij onderwijs hoort onderzoek,
met toepssing van de modus ponens moet er ruimte zijn voor het
onderzoek multimedia
- de vraag die open bleef was hoe het onderzoek MM in overeenstemming te brengen
met SE

verloop
- HvV zei dat hij het te druk had gehad om op het voorstel IMT
te reageren
- HvV wil dat ik mijn activiteiten MM ondergeschikt maak
aan onderzoek SE, en dat niet via of met behulp van een tussen persoon
zoals in het voorstel IMT
- ik zie dat niet als een reeële mogelijkheid, en benadruk dat de modus
ponens equivalent is aan de modus tollens: geen onderzoek MM dan ook geen
verantwoordelijkheid voor de opleiding MM
- onderwijs MM gaat om meer dan het geven van individuele vakken

scenario(s) -- Guszti Eiben
- het in overeenstemming brengen van het onderzoek MM met SE (IMSE)
- overplaatsing naar een andere sectie
- (Carolien van Hattum:) zoeken naar een alternatief buiten FEW

conclusie(s) --
- het gesprek is slordig en onaangenaam verlopen
- de opstelling van HvV voorspelt niet veel goeds

gesprek - 30 nov 2006, 9.30 uur
I. tav bet onderwijs
- er is (in het verleden, tot nu) geen nieuw
onderwijs voor CS/MM ontwikkeld
- al het onderwijs is ontwikkeld op grond van
voorstellen, in overleg met deskundigen (CWI), die aan alle betrokkenen zijn voorgelegd
- HvV zegt dat het ook anders kan,
maar heeft nooit aangegeven hoe!

II. tav de procedure
- Het voorstel IMT
geeft een duidelijke link naar, een brug met) SE
- HvV wijst dit zonder verdere (inhoudelijke) argumenten af
- Vraag: Wat wil HvV (inhoudelijk)?

III. tav het onderzoek
- HvV heeft mbt MM inhoudelijk geen kennis van zaken
- Er is een duidelijke relatie in mijn voorstel IMT tussen MM en onderzoek
SE (component-technologie), waarin SE en MM complementair zijn
- Het is voor mij niet interessant mijn activiteiten MM ondergeschikt
te maken aan het onderzoek SE (zoals bij IMSE)

IV. tav de toekomst
- Ik ben bereid te zoeken naar constructieve oplossingen
- Ik ben niet bereid me ondergeschikt te maken aan de willekeur van HvV
- Ik heb mijn vertrouwen bij het MT gelegd, met het oog op het belang
van mijn inspanningen voor de afdeling Informatica.

IV. tav het MT -- de afdeling informatica
- Ik bepleit een voldoende mate van autonomie in het onderzoek
- Ik adviseer (desgewenst) externe deskundigen te raadplegen,
Paul Klint (SE), en Anton Nijholt (MM)
- Ik verwacht een heldere, op inhoudelijke argumenten gebaseerde, beslissing (zwart op wit)

proposal -- IMT
doel
Component-gebaseerde ontwikkeling van intelligente multimedia en
game applicaties, met gebruikmaking van open standards
en open source technology.
inhoud
- ontwerp en realizatie multimedia en game applicaties
- intelligent multimedia technology -- DLP/AMICO
- XML-based multimedia -- X3D/VRML, SVG
- web services voor game en multimedia applicatie ontwikkeling
studiegids
(gast) docent
A. Eliëns, Z. Obrenovic (CWI)
informatie
inspiration
[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
(C) Æliens
2006
This material is copyrighted.
You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author.