_ .. / ... / game(s) / idea(s) / cycle(s) / _ / .

8

onderwijs en onderzoek

augmented virtuality acts as an intelligent looking glass

8

objective(s)

In dit hoofdstuk wordt de relatie onderwijs/onderzoek besproken, en wordt aangegeven hoe de dynamiek van het onderwijs en onderzoek leidt tot ontwikkelingen die vooraf moeilijk te voorzien zijn.

Na het UFO gesprek in maart 2004 stonden de ontwikkelingen niet stil. Het multimedia onderwijs kreeg langzamerhand gestalte, en de resuktaten uit de practica werden met trots op de open dagen getoond.

Het onderzoek intelligent multimedia kreeg internationaal de aandacht die het verdiende, met als gevolg uitnodigingen voor het Dagstuhl seminar over de evaluatie van Embodied Conversational Agents, en een volledig betaald bezoek aan het Institute for Creative Technologies, voor een bijdrage aan de Virtual Humans workshop. Ook in de sectie leek er leven te komen, door de herinvoering van het SE-seminar, en de wens een discussie aan te gaan over het onderzoek.

achtergrond


Vanuit de zijde van de studenten is er behoefte geuit aan enerzijds meer aandacht voor krachtiger multimedia (zoals gebruikt bij games) en anderzijds aan het gebruik van meer geavanceerde tools. Tot nu toe wordt er in de multimedia authoring vakken en de multimedia casus vooral gebruikt gemaakt van VRML. De VRML technologie kan langzaamaan als een verouderde technologie gezien worden, die niet op kan tegen de nieuwe ontwikkelingen in software en grafische hardware.

voorstel


Het voorstel is, derhalve, enerzijds het onderwijs multimedia authoring te ondersteunen met een geavanceerd tool, in het bijzonder Maya, een 3D animatie authoring tool, en, anderzijds, een nieuw vak te introduceren waarin aandacht besteed wordt aan de nieuwe multimedia technologieen.

multimedia zaal


onderzoek


...



8.

artwork

  1. signs -- sports,  [Signs], p. 276, 277.