Web3D -- opdracht 2

Product Demo

titel

product

omschrijving

Maak een eenvoudige product demo. Kies een product in overeenstemming met het thema. Bijvoorbeeld, voor e-commerce een laptop. Het product moet voldoende 'features' hebben, die zowel manipulatie als animatie (zie opdracht 3) toelaten.

Als de gebruiker het product bezichtigt dan moet het mogelijk zijn om over bepaalde onderdelen van het product meer informatie te krijgen. Deze informatie moet op de een of ander manier als tekst verschijnen, en ook weer te verwijderen zijn of vanzelf verdwijnen. Bijvoorbeeld, als de gebruiker bij een laptop een externe poort aanwijst moet er over de aard van de poort verschijnen, of het een seriële COM poort dan wel bijvoorbeeld een USB connectie is.

In de product demo moet je de PROTO faciliteit gebruiken om op abstracte wijze de structuur en functionaliteit van je product te karakteriseren. Merk op dat een PROTO definitie zelf weer gebruik kan maken van instanties van zelf-gedefiniëerde PROTOs. Het gebruik van PROTOs maakt het mogelijk de product representatie te verfijnen (zie opgave 3).

In de VRML file waarin je product beschrijving staat moet je logo (ontwikkeld in opdracht 1) staan. Zorg ervoor dat het logo goed zichtbaar is!

vrml

Anchor++, Sensors (TouchSensor, PlaneSensor, CylinderSensor, SphereSensor), DEF/USE, PROTO

deadlines

zie practicum handleiding

opmerking

Om deze opgave te kunnen maken moet je begrijpen hoe het event model van VRML in elkaar steekt. Dit zal op het college behandeld worden. Bij het maken van een wereld is het vaak raadzaam naar een voorbeeld te kijken. Lees echter ook de documentatie en de reference manual, zodat je het voorbeeld begrijpt.