information, multimedia & management @ VU
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_
Date: Wed, 31 Oct 2007 22:56:01 +0100
From: "A. Eliëns"
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
MIME-Version: 1.0
To: docteam-imm@few.vu.nl
As maandag, 5 nov, wordt er in de olc imm gsproken over de mogelijke
repercussies
van het vernieuwde curriculum Informatica op m.n. het eerste jaar IMM.
In de vorige vergadering is daarover het volgende opgemerkt:, zie
www.cs.vu.nl/~eliens/onderwijs/olc/notulen-071016.html
> Maarten merkt op dat de *blokstructuur* een door ieder geaccepteerd
> uitgangspunt is. De /aangrenzende opleidingen/, AI en IMM, moeten op
> korte termijn hun vakkenaanbod daarop afstemmen. IMM sluit, voor het
> 1e jaar, per traditie nauw aan bij Informatica, wat het soms (ten
> onrechte) als /vereenvoudigde Informatica/ doet ovwerkomen. Volgens
> Guus is het om strategisch/technische redenen wenselijk dat er een
> nauwe aansluiting is met Informatica. Nadine en Tom zijn echter voor
> een versterkte identiteit van IMM, in duidelijk onderscheid met
> Informatica. Nadine geeft aan hoe de elementen /informatie/,
> /multimedia/ en /management/ in het curriculum vertegenwoordigd zijn.
> Nadine en Tom stellen voor een IMM curriculum voor te stellen dat meer
> met hun inzichten overeenkomt. Guus brengt de notie /Web Science/ in.
> Deze notie lijkt nog aangescherpt te moeten worden. Hoe dan ook is 70%
> overlap wenselijk, en dient tezelfdertijd de identiteit versterkt te
> worden. De wens is zowel /management/ te versterken, alsook /multimedia/.
Aan het docenten team de vraag input suggesties te leveren over de
mogelijke/gewenste opzet
van het eerste jaar IMM. Zet ze niet op deze lijst, maar mail ze naar
eliens@cs.vu.nl
Alle informatie is te vinden op:
www.cs.vu.nl/~eliens/onderwijs/olc/intern/item-curriculum-inf.html
id=olc
passwd=vu
Reacties graag voor vrijdag 17.00 uur, ivm de tijdige verwerking daarvan.
voor het gemaak een extract uit
www.cs.vu.nl/~eliens/onderwijs/olc/intern/item-curriculum-inf.html
repercussie(s)
uit notulen: / ... de *blokstructuur* (is) een door ieder geaccepteerd
uitgangspunt is /
/Hoe dan ook is 70% overlap wenselijk, en dient tezelfdertijd de
identiteit versterkt te worden. De wens is zowel management te
versterken, alsook multimedia./
voorstel Guus:
*
1. Business Administration in the Service Industry (FEWEB, 1ste jaar
Bedrijfswetenschappen, blok 1, 3 ECTS)
2. Sociale Psychologie (Social Psychology) (FPP, jaar 1 Psychologie,
6 ECTS, blok 2)
*
reaktie Jaap: Wat betreft het FEWEB vak: /Wij kunnen geen vakken van
Bedrijfswetenschappen afnemen. (alleen vakken in hogere jaren). In de
Bedrijfswetenschappen hebben ze alle eerste en tweede jaars vakken
zodanig qua werkvorm met elkaar verweven dat wij ze niet kunnen en mogen
afnemen./
*
FEWEB:
Management en Organisatie, 3 cp, periode 1
Marketing 1 en 2, ieder 3 cp, resp perdiode 1 en 2
Management Accounting 3 cp, periode 2
Soc Wet: niet
Letteren:
Inleiding informatiewetenschap, periode 1, 5 cp
*
Opmerking: / we hebben hier wel eens eerder over gesproken. Toen hebben
we gezegd dat we in periode 1 onze studenten binnen (de fac) willen
houden, zodat ze igg de afdeling/faculteit goed kunnen leren kennen. /
voorstel Tom/Vincent (wordt nog aangevuld door Nadine), zie voorstel
<www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/archive/curriculum>.
*
periode 1:
privacy en beveiliging 3 In
probleemoplossen met computers 3 In
Precies redeneren (verplicht bij wisk achterst) 3 In
Management & organisatie 1.1 3 Ma
periode 2:
Management Accounting 1.2 3 Ma
Multimedia authoring 6 Mu
periode 3:
Webtechnologie 6 In Mu
periode 4:
Programmeren 6 1
periode 5: 1 1
Project programmeren 3 In Ma
Online informatiesystemen 6 In
Algemene vorming 3
periode 6:
Project interactieve multimedia 6 Mu
verdeling: In: 7, Mu: 3, Ma: 3
totaal 51
*
extract(s)
<www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/document.html> --
curriculum voorstel
<www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/archive/curriculum>
jaar 1 -- curriculum voorstel
<www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/archive/curriculum>
1. basiswiskunde -- hetzelfde niveau mbt wiskunde zitten
2. privacy en beveiliging -- beveiliging van personen en gegegvens
(Sec:3)
3. probleemoplossen met computers -- algoritmisch denken (ICT:3)
4. logische puzzels -- principes van logica (AI:1)
5. keuze uit:
* formele structuren -- (excellente studenten) informatica
fundamenten
* precies redeneren -- (verplicht bij wiskunde achterstand)
6. intelligente omgevingen -- basisaspecten van genetwerkte
computersystemen (ICT-1, AV-3)
7. zoeken en representeren -- principes van zoekmethoden en de
representatie van kennis (AI:1, AI:3)
8. webtechnologie -- basisaspecten van het Web (ICT:2,4)
9. netwerkmodellen -- theorie sociale, economische, en technische
netwerken (ICT:1, AV:3)
10. programmeren -- basis programmeervaardigheden in Java (ICT:3)
11. algemene vorming
12. project programmeren -- Java programmeervaardigheden (ICT:3)
13. online informatiesystemen -- multitiered Web sites (ICT:2,4, SEB:2)
14. project interactieve multimedia -- multidisciplinaire ICT project
(IMS:1-3,AV:1-2,4:
register
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_