PDF
- 16/1/10 -- opzet programma 10/11: IMM / IS
mail(s)
keuzeruimte IMM/IS -- uit mail Otto 16/1/10
Hierbij het bachelor en master programma en de tekst uit het OER over de minoren. Als oplossing voor de twee lege keuzeblokken in het bachelor programma zo ik het volgende willen voorstellen:
Periode 5 van jaar 2 CSBI van 3 naar 6 ects
Periode 6 van jaar 3 een seminar organiseren gelijk aan die van Informatica en de keuzeruimte uit periode 5 laten vervallen.
tekst minor(s) -- original(s)
Paragraaf 1 - Doelstellingen en eindtermen
Artikel 1 Doel van de opleiding
De doelstelling van de opleiding luidt als volgt:
De afgestudeerde moet -- op basis van een gedegen kennis van de informatica -- de
kloof tussen de exacte en mechanische aard van computers en de aard van het
domein waar informatietechnologie wordt ingezet kunnen overbruggen. Ook
beoogt de opleiding studenten kennis te laten maken met het belang van
informatiekunde in een brede wetenschappelijke, wijsgerige en maatschappelijke
context.
1. Minor Bedrijfsinformatica:
De afgestudeerde moet een leidende rol kunnen
spelen in (multidisciplinaire) projecten waarin complexe informatiesystemen
worden ontwikkeld voor het bedrijfsleven. Dit betekent dat de afgestudeerde
naast een gedegen kennis van de informatica ook een goed inzicht moet hebben
in de sociale en economische context van informatietechnologie.
2. Minor Multimedia en Cultuur:
de afgestudeerde moet het ontwerpen van
informatietechnologie en multimedia toepassingen kunnen combineren met
inzichten in maatschappelijk relevante toepassingsgebieden. De afgestudeerde
moet ervaring hebben in het gebruik van multimedia technologieën en het
ontwikkelen van creatieve toepassingen, zoals serious games. De afgestudeerde
is daardoor bij uitstek geschikt om een initiërende en leidende rol te
spelen in (multidisciplinaire) ontwikkelteams voor complexe interactieve
multimediatoepassingen.
tekst minor(s) -- proposal(s)
Paragraaf 1 - Doelstellingen en eindtermen
Artikel 1 Doel van de opleiding
De doelstelling van de opleiding luidt als volgt:
De afgestudeerde moet -- op basis van een gedegen kennis van de informatica -- de
kloof tussen de exacte en mechanische aard van computers en de aard van het
domein waar informatietechnologie wordt ingezet kunnen overbruggen. Ook
beoogt de opleiding studenten kennis te laten maken met het belang van
informatiekunde in een brede wetenschappelijke, wijsgerige en maatschappelijke
context.
In de opleiding IMM speelt het web een belangrijke rol.
Het internationaal toonaangevende
onderzoek gericht op enerzijds
de relatie web & bedrijf en anderszijds de
relatie web & media komt tot uitdrukking
in zowel doelstellingen als de feitelijke inrichting van het onderwijs.
Ook het in opkomst zijnde web science zalin toenemende
mate zijn stempelop het onderwijs drukken.
Waar in eerdere jaren sprake was van minoren,
dwz specialisaties binnen de bachelor opleiding IMM,
wordt nu de voorkeur gegeven aan een indeling in aanbevolen
tracks, die vanuit een interesse voor hetzij web & bedrijf,
hetzij web & media middels keuzevakken te realizeren zijn.
De opleidingsdoelstellingen voor de onderscheiden tracks zijn
alsvolgt te formuleren:
track -- web & bedrijf
De afgestudeerde moet een leidende rol kunnen
spelen in (multidisciplinaire) projecten waarin complexe informatiesystemen
worden ontwikkeld voor het bedrijfsleven. Dit betekent dat de afgestudeerde
naast een gedegen kennis van de informatica ook een goed inzicht moet hebben
in de sociale en economische context van informatietechnologie.
track -- web & media
De afgestudeerde moet het ontwerpen van
informatietechnologie en multimedia toepassingen kunnen combineren met
inzichten in maatschappelijk relevante toepassingsgebieden. De afgestudeerde
moet ervaring hebben in het gebruik van multimedia technologieen en het
ontwikkelen van creatieve toepassingen, zoals serious games. De afgestudeerde
is daardoor bij uitstek geschikt om een initierende en leidende rol te
spelen in (multidisciplinaire) ontwikkelteams voor complexe interactieve
multimediatoepassingen.