information, multimedia & management @ VU
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_
print /
agenda / notulen(s)
actiepunt(en)
- Maarten -- zoekt uit wanneer de accreditatie moet plaatsvinden,
zie mededelingen
- Jaap -- positief antwoord mail accreditie, zie mededelingen
- Guus/Jaap -- voorstel nieuw IMM vak (periode 1)
- Guus/Jaap -- voorstel vervanging netwerkmodellen
- data volgende vergadering(en):
18/03/08, 13.00-14.30

080212
- opening
aanvang: 11.10
afwezig met kennisgeving: Nadine
aanwezig:
Jaap Gordijn,
Guus Schreiber,
Tom Schouten,
Vincent Stolte,
Maarten van Steen,
Anton Eliëns
- mededelingen, ingekomen stukken -- notulen
- problem solving w. conputers ontbrak op de lijst van 1e jaarsvakken, zie agendapunt 6.
- Jaap heeft een mail
(mail/accreditatie)
ontvangen mbt een accrediatie in 2009,
waarin gevraagd wordt om samenwerking met andere instellingen:
met samenwerking wordt ingestemd,
Maarten zoekt uit wanneer de accreditatie moet plaatsvinden, actie 1 en 2.
- voorstel PIM -- project interactieve multimedia
goedgekeurd,
Jaap geeft te kennen: dan zijn we allemaal blij,
dat naar aanleiding van de verruimde leerdoelen.
- wiskunde instroomtoets -- craats
Maarten legt uit dat het niet alleen om de instroomtoets
gaat, maar ook om de daarbijbehorende bijspijkercursus,
die het voor IMM studenten mogelijk moet maken door te st(r)omen
naar Informatica.
In het algemeen (Jaap, Guus, Tom, Vincent) is de mening dat van die
mogelijkheid weinig gebruik gemaakt zal worden.
Eerder werkt een verplichte toets afschrikkend (Jaap),
later in de rondvraag nog eens bevestigd door Tom
Tav de optie de toets op vrijwillige basis af te nemen wordt
aarzelend positief gereageerd.
- laptops voor studenten -- mail(s)
Vincent: leuk, leerbaar, financieel mogelijk?
Tom: niet noodzakelijk, storend
Guus: geen voorkeur, organisatorische problemen
Jaap: eens met Guus
Anton: operationeel niet haalbaar
Maarten: experiment ligt voor de hand (voornemen)
- curriculum -- onderwijs vernieuwing
De discussie over het curriculum begon 11.48, en heeft drie kwartier,
tot het einde van de vergadering in beslag genomen.
Samenvattend:
- er is overeenstemming over het eerste jaar
- mogelijk dat later het eerste jaar nog veranderd, want
- het IMM curriculum mo3et grondig bekeken (en herzien) worden.
Meer in detail, afgesproken is komend jaar, in de eerste periode, de volgende vakken op te nemen:
- problem solving with computers
- nieuw: sociale en economische aspecten van de genetwerkte wereld (actiepunt 3)
- precies redeneren
- logische structuren
Ondanks het zware aandeel theoretische informatica, is het onverstandig
hiervan af te wijken, volgens Maarten, ivm aansluitingsproblemen in
de latere jaren.
Desalniettemin lijkt het gewenst, volgens zowel Jaap als Guus,
het programma, mede met het oog op de instroom,
tzt grondig te herzien.
Guus merkt op een voorstel te hebben, voor docteam IMM,
de leerlijnen aan een kritische analyse te onderwerpen.
Het nieuw te ontwikkelen vak (actie 3) moet met name een
cohort-vormende werking hebben!
- wat verder ter tafel komt
Tom benadrukt dat een wiskunde toets een negatief effect voor de instroom heeft.
- afsluiting, 12.30
einde vergadering

register
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_