information, multimedia & management @ VU
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_
print /
agenda / notulen(s)
actiepunt(en)
- Jaap: mail aan bestuur FEW mbt tot officiele overdracht voorzitterschap OLC IMM
- Anton: toezending van curriculum evaluatie rapport aan Onderwijsdirectie.
- uit notulen 071105: Otto vraagt bij OD om stille werkruimte(s) voor studenten.
- data volgende vergadering(en):
9/1/08, 14.00-15.30 (?)

071127
- opening
aanvang: 12.35
afwezig met (late) kennisgeving: Nadine Lamotte
aanwezig:
Jaap Gordijn,
Guus Schreiber,
Tom Schouten,
Vincent Stolte,
Matty Huntjens,
Maarten van Steen (na 15 min),
Anton Eliëns
- mededelingen, ingekomen stukken -- notulen
De voorzitter meldt expliciet nog geen brief van het FEW bestuur
ontvangen te hebben, waarin de overdracht van het voorzitterschap
van de OLC IMM formeel is vastgelegd.
Dit resulteert in actiepunt 1 (Jaap).
Guus stelt voor de mastercoordinatie als agendapunt op
te voeren. Door tijdgebrek is dit punt er helaas bij ingeschoten.
- curriculum evaluatie -- 06/07
Anton heeft een pilot curriculum evaluatie enquete uit doen gaan
onder (bachelor en master) studenten IMM/IS waarin een (comparatief) oordeel
gevraagd wordt over de vakken die in de OER IMM 2007 vermeld staan.
De resultaten daarvan worden, in de context van
het curriculum evaluatie rapport besproken.
In de uitvoerige discussie wordt ondermeer opgemerkt:
- Matty: evaluaties hangen vaak sterk af van de perceptie van de studenten van het behaalde resultaat voor een vak
- Jaap: een additioneel punt mbt IMM is dat IMM mikt op
een speciaal soort studenten.
- Maarten: (nav een opmerking mbt het gemis aan aandacht voor het
schrijven van wetenschappelijke artikelen) voor de onderwijsvernieuwing
wordt een competentie checklist ingevoerd.
- Guus: studenten moeten leren kort en bondig
hun verhaal te presenteren, het schrijven van wetenschappelijke
papers is te ambitieus en moet in de bachelor slechts marginaal
aan de orde komen.
Al met al geeft de enquete curriculum evaluatie aanleiding tot
een levendige discussie, waarin wellicht als duidelijkste
conclusie naar voren komt dat we voorzichtig moeten zijn bij
het inzetten van vakken van een andere faculteit, zeker in het
eerste jaar, omdat die niet zozeer op kwaliteit, maar vooral
kwa relevantie en effect slecht lijken te scoren.
- wat verder ter tafel komt
- Guus:
De implicaties van de onderwijsvernieuwing zijn aan het docenten-team IMM voorgelegd:
- de reakties waren positief, zowel voor
de voorgestelde eigen invulling van 20% van het onderwijsaanbod, dwz 12 stp, als voor een modelleer vak.
- ook is er interesse voor een sociologie vak, maar wellicht niet voor het eerste jaar.
- Steven en Chris kijken, vanuit het perspectief van IMM< naar
de rol die open source in IGV kan spelen.
In de discussie die volgt spreken Tom en Vincent
een duidelijke voorkeur uit voor een modelleervak wat niet
onmiddeld gekoppeld is aan 'databases', dwz een vak wat een
meer conceptuele benadering kiest, zoals Guus voorstaat,
daarin expliciet niet gesteund door Maarten en Jaap die een
sterkere inbedding in de operationele toepassing
van modelleerconcepten voorstaan.
- Maarten:
Voor de onderwijsvernieuwing is het van belang dat
- er een complete lijst van vakken komt voor het 2e en 3e jaar IMM
- bekeken wordt wat vernieuwd moet worden, en waar zich
eventuele overgangsproblemen kunnen voordoen.
In een volgende vergadering wordt verder gesproken over
de twee belangrijkste issues:
harmonisering en knelpunten.
Maarten zal daaraan voorafgaand overleg met Jaap hebben.
- afsluiting:
14.00 einde vergadering

register
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_