information, multimedia & management @ VU
[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _

talk show tell print


  Date: Fri, 30 Jan 2009 19:19:30 +0100
  From: tsn800@few.vu.nl
  To: eliens@cs.vu.nl
  Cc: peterpeerdeman@gmail.com
  Subject: [olc]QUALITATIVE RESEARCH METHODS FOR INFORMATION SCIENCE
  
  Anton,
  
  Graag wil ik je van onderstaande op de hoogte stellen (zie het doorgestuurde
  bericht). 
  
  Ter informatie; studenten voor het vak QUALITATIVE RESEARCH METHODS FOR
  INFORMATION SCIENCE (2008-2009) moesten een master thesis beoordelen, het
  resultaat hiervan telt 2/3 mee op het eindcijfer.
  
  ---------- Doorgestuurd bericht ----------
  Van: Peter Peerdeman 
  Datum: 29 januari 2009 13:54
  Onderwerp: Research methods huiswerkopgaven
  Aan: elly@cs.vu.nl
  
  
  Hallo Hans,
  
  ik ben het niet eens met de uitslagen van de huiswerkopgaven. Tijdens het
  laatste college werd veronderstelt dat er "goed gescoord was" voor de
  huiswerkopgaven, waarmee iedereen blij werd gemaakt met een dooie mus, aangezien
  de cijfers varieren van 1.9 tot welgeteld slechts een 7.5 waarbij slechts de
  helft een (magere) voldoende had.
  
  de drie verschillende layouts van de resultaatblaadjes doen mij geloven dat de
  opdracht door drie verschillende mensen is nagekeken (daar bij het eerste en
  derde vel gejureerd is naar layout en op het tweede vel naar style) die
  blijkbaar niet allemaal even streng waren, gezien het verschil in aantal
  voldoendes. Daarbij vind ik het nog eens extra frappant dat er voor deze
  categorie bij de laatste twee bladen slechts een enkele keer minder dan 7 punten
  is uitgereikt is aan het "layout/style".
  
                        blad 1         blad 2           blad 3     totaal
  Voldoende         7                 8                  10         25
  Onvoldoende     9                  10                 5          24
  
  ik krijg het gevoel dat er behoorlijk wat nattevingerwerk aan te pas is gekomen
  bij het nakijken want ik heb het werk van medestudenten met hogere cijfers
  gezien en qua inhoud doet het echt niet veel aan elkaar onder, en al helemaal
  niet qua layout. Misschien ben ik een zeur, en eis dan ook zeker niet dat de
  normering wordt aangepast maar misschien kan hier de volgende keer eens naar
  gekeken worden.
  
  met vriendelijke groet,
  Peter Peerdeman
  ----------------
  
  De verschillende nakijksheets zijn volgens de studenten niet consistent. Waar op
  de ene sheet 'Student' staat op de ander bijvoorbeeld 'name'. Studenten
  vermoeden dat anderen in de laatste nakijksheet bevoordeeld zijn. In de
  attachment heb ik de beoordeling van de opdrachten gevoegd.
  
  Met groet,
  
  Tom Schouten
  

register


[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _