information, multimedia & management @ VU
[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _

talk show tell print


  Date: Thu, 01 Nov 2007 16:37:02 +0100
  From: Joris de Ruiter 
  User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
  MIME-Version: 1.0
  To: "A. Eliëns" 
  Subject: opleidingsCommissie - besprekingen met studenten
  
  
  
  nav de vergadering van vanmorgen
  
  bij AI hadden we ook het probleem dat er geen studenten kwamen opdagen 
  bij de studentbesprekingen / student-panels. We hebben dit opgelost door 
  aan het eind van een drukbezocht college binnen te komen en dan meteen 
  de besprekingen te houden, voordat studenten niet weg kunnen. Dit klinkt 
  misschien een beetje cru, maar studenten kunnen natuurlijk altijd weg 
  (als ze echt willen), en tijdens de besprekingen heb ik nooit gemerkt 
  dat ze het erg vonden: er werd altijd veel gezegd. Meer en meer 
  opleidingscommissies doen het zo, en het werkt erg goed.
  
  Hieronder de precieze procedure:
  
  1. zoek colleges waar veel AI studenten zijn. Zie:
      - www.few.vu.nl/onderwijs/roosters/

      - www.studiegids.vu.nl/ -> kunstmatige intelligentie
  2. vooraf studenten van het betreffende jaar mailen zodat ze alvast 
  kunnen nadenken (bachelor-ai-l@few.vu.nl, master-ai-l@few.vu.nl, zie de 
  listviewer <www.few.vu.nl/cgi-bin/listviewer/>)
  3. we spreken als studenten af: in de pauze van het betreffende college, 
  voor de deur van de betreffende collegezaal
  4. in de pauze van het college spreken we de docent aan, en vragen of 
  deze ons aan het eind van het college wil aankondigen en binnenlaten
  5. we wachten op de gang totdat de docent ons binnenlaat
  6. we houden het praatje
  
  
  Over de curriculumevaluatie: ik denk dat vooral OCAI leden en docenten 
  dat met elkaar moeten bespreken. Aanvullend zou er bij de derdejaars en 
  masterstudenten gepeild kunnen worden wat zij vinden (bijv bij de 
  studentbesprekingen), en ook alumni hebben misschien ideeën.
  
  Joris
  

register


[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _