information, multimedia & management @ VU
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_
To: patricia@cs.vu.nl
Subject: Re: [docteam-imm] nav curriculum vernieuwing
Hallo Patricia
In english, although I think your dutch is quite good. The 'vernieuwing'
with Informatica
is one thing, and as you experienced there are many forces at work
there, which might give you
the feeling your voice is not heard.
Another thing is that the change for Informatica has effects on the
other curricula, e.g. IMM,
which must adapt, either by following or by taking the opportunity to
claim more identity.
I understand your confusion, and hope this clarifies at least this issue.
regards, or in dutch prettig weekend
Anton
Patricia Lago wrote:
> Anton,
> I do not understand the status and the plan of the "curriculum
> vernieuwing*"* anymore: where are the leerdoelen? what are them? what is
> the objective of your page? a specialization for IMM? how does it differ
> from the "main track"?
>
> In short, I find this a lot of work, but with unclear focus. Do I miss
> something in the gears of the Dutch language?
> I gave more than one time this feedback to Maarten (for informatica in
> general) but apparently has not been taken into account. I wonder if all
> these efforts will end up in a good and attractive curriculum/a.
>
> Patricia
>
> A. Eliëns wrote:
>
>> As maandag, 5 nov, wordt er in de olc imm gsproken over de mogelijke
>> repercussies
>> van het vernieuwde curriculum Informatica op m.n. het eerste jaar IMM.
>>
>> In de vorige vergadering is daarover het volgende opgemerkt:, zie
>> www.cs.vu.nl/~eliens/onderwijs/olc/notulen-071016.html
>>
>>
>>> Maarten merkt op dat de *blokstructuur* een door ieder geaccepteerd
>>> uitgangspunt is. De /aangrenzende opleidingen/, AI en IMM, moeten op
>>> korte termijn hun vakkenaanbod daarop afstemmen. IMM sluit, voor het
>>> 1e jaar, per traditie nauw aan bij Informatica, wat het soms (ten
>>> onrechte) als /vereenvoudigde Informatica/ doet ovwerkomen. Volgens
>>> Guus is het om strategisch/technische redenen wenselijk dat er een
>>> nauwe aansluiting is met Informatica. Nadine en Tom zijn echter voor
>>> een versterkte identiteit van IMM, in duidelijk onderscheid met
>>> Informatica. Nadine geeft aan hoe de elementen /informatie/,
>>> /multimedia/ en /management/ in het curriculum vertegenwoordigd zijn.
>>> Nadine en Tom stellen voor een IMM curriculum voor te stellen dat
>>> meer met hun inzichten overeenkomt. Guus brengt de notie /Web
>>> Science/ in. Deze notie lijkt nog aangescherpt te moeten worden. Hoe
>>> dan ook is 70% overlap wenselijk, en dient tezelfdertijd de
>>> identiteit versterkt te worden. De wens is zowel /management/ te
>>> versterken, alsook /multimedia/.
>>>
>> Aan het docenten team de vraag input suggesties te leveren over de
>> mogelijke/gewenste opzet
>> van het eerste jaar IMM. Zet ze niet op deze lijst, maar mail ze naar
>> eliens@cs.vu.nl
>>
>> Alle informatie is te vinden op:
>> www.cs.vu.nl/~eliens/onderwijs/olc/intern/item-curriculum-inf.html
>> id=olc
>> passwd=vu
>>
>> Reacties graag voor vrijdag 17.00 uur, ivm de tijdige verwerking daarvan.
>>
>> voor het gemaak een extract uit
>> www.cs.vu.nl/~eliens/onderwijs/olc/intern/item-curriculum-inf.html
>>
>>
>>
>> repercussie(s)
>>
>> uit notulen: / ... de *blokstructuur* (is) een door ieder geaccepteerd
>> uitgangspunt is /
>>
>> /Hoe dan ook is 70% overlap wenselijk, en dient tezelfdertijd de
>> identiteit versterkt te worden. De wens is zowel management te
>> versterken, alsook multimedia./
>>
>> voorstel Guus:
>>
>> *
>> 1. Business Administration in the Service Industry (FEWEB, 1ste jaar
>> Bedrijfswetenschappen, blok 1, 3 ECTS)
>> 2. Sociale Psychologie (Social Psychology) (FPP, jaar 1 Psychologie,
>> 6 ECTS, blok 2)
>> *
>>
>> reaktie Jaap: Wat betreft het FEWEB vak: /Wij kunnen geen vakken van
>> Bedrijfswetenschappen afnemen. (alleen vakken in hogere jaren). In de
>> Bedrijfswetenschappen hebben ze alle eerste en tweede jaars vakken
>> zodanig qua werkvorm met elkaar verweven dat wij ze niet kunnen en
>> mogen afnemen./
>>
>> *
>> FEWEB:
>> Management en Organisatie, 3 cp, periode 1
>> Marketing 1 en 2, ieder 3 cp, resp perdiode 1 en 2
>> Management Accounting 3 cp, periode 2
>> Soc Wet: niet
>> Letteren:
>> Inleiding informatiewetenschap, periode 1, 5 cp
>> *
>> Opmerking: / we hebben hier wel eens eerder over gesproken. Toen
>> hebben we gezegd dat we in periode 1 onze studenten binnen (de fac)
>> willen houden, zodat ze igg de afdeling/faculteit goed kunnen leren
>> kennen. /
>>
>> voorstel Tom/Vincent (wordt nog aangevuld door Nadine), zie voorstel
>> <www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/archive/curriculum>.
>>
>> *
>> periode 1:
>> privacy en beveiliging 3 In
>> probleemoplossen met computers 3 In
>> Precies redeneren (verplicht bij wisk achterst) 3 In
>> Management & organisatie 1.1 3 Ma
>> periode 2:
>> Management Accounting 1.2 3 Ma
>> Multimedia authoring 6 Mu
>> periode 3:
>> Webtechnologie 6 In Mu
>> periode 4:
>> Programmeren 6 1
>> periode 5: 1 1
>> Project programmeren 3 In Ma
>> Online informatiesystemen 6 In
>> Algemene vorming 3
>> periode 6:
>> Project interactieve multimedia 6 Mu
>> verdeling: In: 7, Mu: 3, Ma: 3
>> totaal 51
>> *
>>
>>
>> extract(s)
>> <www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/document.html> --
>> curriculum voorstel
>> <www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/archive/curriculum>
>>
>>
>> jaar 1 -- curriculum voorstel
>> <www.cs.vu.nl/%7Eeliens/onderwijs/olc/archive/curriculum>
>>
>> 1. basiswiskunde -- hetzelfde niveau mbt wiskunde zitten
>> 2. privacy en beveiliging -- beveiliging van personen en gegegvens
>> (Sec:3)
>> 3. probleemoplossen met computers -- algoritmisch denken (ICT:3)
>> 4. logische puzzels -- principes van logica (AI:1)
>> 5. keuze uit:
>> * formele structuren -- (excellente studenten) informatica
>> fundamenten
>> * precies redeneren -- (verplicht bij wiskunde achterstand)
>> 6. intelligente omgevingen -- basisaspecten van genetwerkte
>> computersystemen (ICT-1, AV-3)
>> 7. zoeken en representeren -- principes van zoekmethoden en de
>> representatie van kennis (AI:1, AI:3)
>> 8. webtechnologie -- basisaspecten van het Web (ICT:2,4)
>> 9. netwerkmodellen -- theorie sociale, economische, en technische
>> netwerken (ICT:1, AV:3)
>> 10. programmeren -- basis programmeervaardigheden in Java (ICT:3)
>> 11. algemene vorming
>> 12. project programmeren -- Java programmeervaardigheden (ICT:3)
>> 13. online informatiesystemen -- multitiered Web sites (ICT:2,4, SEB:2)
>> 14. project interactieve multimedia -- multidisciplinaire ICT
>> project (IMS:1-3,AV:1-2,4:
>>
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>> _______________________________________________
>> docteam-imm mailing list
>> docteam-imm@few.vu.nl
>> mailman.few.vu.nl/mailman/listinfo/docteam-imm
>>
>>
>
>
register
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_