information, multimedia & management @ VU
[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _

talk show tell print


  Date: Wed, 23 Jan 2008 09:39:30 +0100 (CET)
  From: maarten van steen 
  To: "A. Eliëns" 
  cc: guus@cs.vu.nl, gordijn@cs.vu.nl, Otto Schrofer , 
      maarten van steen 
  Subject: Re: olc imm -- notulen -- 080122
  
  Dag Anton,
  
  Ik ben van mening dat beide onderdelen in het curriculum IMM opgenomen 
  dienen te worden. Het gaat werkelijk om zeer basale logische en wiskundige 
  vaardigheden. Hoewel ik me heel goed realiseer dat er meerdere onderdelen 
  in de IMM opleiding zijn waar logica/wiskunde tot een minimum beperkt is, 
  wordt alleen al het begrijpen van bepaalde algoritmes mi onnodig moeilijk 
  gemaakt als deze vakken niet gevolgd zijn.
  
  Met groet,
  
  maarten
  
  > Je bezwaar lijkt me terecht, hoewel van IMM-ers vanzelfsprekend minder 
  > wiskunde-kennis wordt vereist dan van Informatica
  > studenten.
  > De keus was tussen:
  > - precies redeneren
  > - logische structuren
  > Als je denkt dat ipv precies redeneren beter logische structuren kan 
  > vervallen, dan is het probleem opgelost.
  > Als je van mening bent dat beide onderdelen in het programma opgenomen moeten 
  > worden, dan leg ik dit
  > aan de commissie voor in de vergadering van 12 febr.
  >
  > met groet
  >
  > Anton
  >
  > maarten van steen wrote:
  >> Anton,
  >> 
  >> Ik las net dat jullie "precies redeneren" uit het curriculum willen halen. 
  >> Dit is m.i. een zeer slecht idee, omdat je hiermee werkelijk de meest 
  >> elementaire wiskunde uit het curriculum haalt.
  >> 
  >> Derhalve zal ik genegen zijn om dit advies alleen dan over te nemen als dit 
  >> door de OLC grondig onderbouwd wordt, en dat aangetoond kan worden dat er 
  >> geen repercussies zijn voor vervolgonderwijs. Vooralsnog wordt het advies 
  >> dus niet overgenomen.
  >> 
  >> Met groet,
  >> 
  >> - maarten
  >> 
  >> 
  >
  
  -- 
  

register


[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _