information, multimedia & management @ VU
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_
Beste Anton,
Vincent: Mijn eerste gedachte is toch echt dat het verbeteren van het
rendement van IMM toch bij de student zelf ligt. Voorstellen als extra
herkansingen en alternatieve opdrachten zullen denk ik zelfs averechts
werken (Vaak stellen mensen al een tentamen uit en gaan voor de
herkansing, nu kunnen ze dan zelfs de eerste herkansing uitstellen).
Misschien de begeleiding wat opschroeven? Ipv een half jaar lijks
gesprekje (zelfde voor master) van 15 min (hoewel ik zelf hier nooit
voor zou kiezen , omdat ik van mezelf weet dat ik zelf actief opzoek ga
naar het samenstellen van mijn vakken pakket etc, waardoor een gesprek
overbodig wordt (en ik haal redelijk vaak mijn vakken in 1 keer, dat
scheelt ook). Voor de master is er nu een halve harde/zachte knip voor
studenten die nog met hun bachelor opdrachten bezig zijn. (max 30 ects
en binnen een jaar halen). Misschien deze aanscherpen en als je
inderdaad nog maar een paar vakken moet, dan een extra herkansing of
alternatieve opdracht bedenken. Zodat bachelor studenten die bijna klaar
zijn met hun bachelor wat vaart erachter kunnen zetten.
Tom: Ik ben het met Vincent eens dat het voornamelijk aan de studenten zelf
ligt. Het gaat hierbij om de instelling. De studenten richten zich te vaak
op
herkansingen en leren gewoon niet op tijd. Voor zover ik weet kunnen
studenten
aan de UVA wel een 3e herkansing krijgen. Voor sommige struikelvakken binnen
de opleiding zou dit misschien een mogelijkheid kunnen zijn
(computernetwerken). Echter moet een motivatiebeleid om het rendement op te
schroeven niet betekenen dat het de studenten wel heel gemakkelijk wordt
gemaakt. Het IMM diploma is natuurlijk niet gratis en vereist gewoon een
professionelere houding van de student. Het averechtse effect wat allerlei
alternatieven kunnen hebben bij de studenten is dat ze (studie)werk gaan
uitstellen. Misschien moet men juist strenger zijn om het urgentiebessef bij
studenten aan te wakkeren.
Mvg,
Vincent en Tom
register
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_