information, multimedia & management @ VU
[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _

talk show tell print


  Subject:
  Re: olc imm - notulen
  From:
  Jaap Gordijn 
  Date:
  Thu, 18 Oct 2007 09:17:07 +0200
  To:
  Guus Schreiber 
  CC:
  "A. Eliëns" , gordijn@cs.vu.nl, nlamotte@few.vu.nl, tomschout@hotmail.com, vgstolte@few.vu.nl, matty@cs.vu.nl, steen@cs.vu.nl, m.witte@few.vu.nl, elly@cs.vu.nl
  
  Wat betreft het FEWEB vak:
  Wij kunnen geen vakken van Bedrijfswetenschappen afnemen.
  (alleen vakken in hogere jaren). In de Bedrijfswetenschappen hebben ze alle
  eerste en tweede jaars vakken zodanig qua werkvorm met elkaar verweven dat wij ze niet kunnen en mogen afnemen.
  
  Als we FEWEB vakken willen afnemen moeten ze uit de lijst van Economie komen.
  Kandidaten zijn dan:
  Management en Organisatie, 3 cp, periode 1
  Marketing 1 en 2,  ieder 3 cp, resp perdiode 1 en 2
  Management Accounting 3 cp, periode 2
  
  Het sociale wetenschappenvak zie ik niet zo.
  Is er niet een interessant vak uit de Letteren hoek?
  Suggestie:
  *Inleiding informatiewetenschap, periode 1, 5 cp
  
  *Verder: we hebben hier wel eens eerder over gesproken.
  Toen hebben we gezegd dat we in periode 1 onze studenten binnen (de fac) willen houden,
  zodat ze igg de afdeling/faculteit goed kunnen leren kennen.
  
  gr,
  
  -- Jaao
  
  Guus Schreiber schreef:
  > A. Eliëns wrote:
  >
  > [..]
  >
  >>>     * Guus enerzijds en Nadine en Tom anderzijds doen voorstellen voor
  >>>       een 1e jaars curriculum, en zullen die in onderling overleg op
  >
  > Hierbij een eerste aanzet. Commentaar zeer welkom, natuurlijk.
  >
  > Als ik uitga van een curriculum diff van 20% (12 ECTS) denk ik aan twee onderwerpen  voor IMM in het 1ste jaar, een vak met een meer economisch/bedrijfs perspectief, en een vak met meer psychologisch/sociaal perspectief. Ik heb even zitten shoppen bij FEWEB en FPP (FSW is onhandig want zij werken nog met semesters) en vond de volgden kandidaten (zie <studiegids.vu.nl>):
  >
  > 1.  Business Administration in the Service Industry (FEWEB, 1ste jaar
  >      Bedrijfswetenschappen, blok 1, 3 ECTS)
  >
  >      Doel: Verkrijgen van inzicht in:
  >
  >     * het Bedrijfskundig model dat gedurende de bachelorfase wordt gebruikt
  >     * de relatie tussen soorten bedrijven, stakeholders, bedrijfsprocessen en
  >       bedrijfsfuncties
  >     * de wijze waarop veranderingen in bedrijfsprocessen en bedrijfsfuncties de relaties
  >        tussen dienstverleners en hun stakeholders, in het bijzonder klanten, benvloeden
  >     * de bijdragen die vanuit de verschillende bedrijfsfuncties worden geleverd aan het
  >        veranderen van de strategische positie van een dienstverlener
  >
  >     contacturen: 32 (14 hoorcollege, 10 casecollege, 8 discussiecollege)
  >
  >     PS Cursusnaam is wat vreemd, maar de doelen lijken goed aan te sluiten.
  >
  > 2.  Sociale Psychologie (Social Psychology) (FPP, jaar 1 Psychologie, 6 ECTS, blok 2)
  >
  >      doel: Het doel van deze cursus is inzicht geven in de sociaal-psychologische
  >      benadering van (theoretische en praktische) vraagstukken die betrekking hebben op
  >      het functioneren van mensen in hun sociale omgeving.
  >
  >     contacturen: 6 practicum, 24 hoorcollege
  >
  > Ik wil de volgende vakken laten vallen uit het INF curriculum:
  >
  > Blok 1:
  >   - Probleemoplossen met computers (3 ECTS)
  >   - Keuze Formele structuren / Precies redeneren (3 ECTS)
  > Blok 2:
  >   - Zoeken en Representeren ( 6 ECTS)
  >
  > Dit leidt tot het volgende eerste jaar:
  >
  > Blok 1:
  > Privacy en beveiliging (3 ECTS)
  > Logische puzzels (3 ECTS)
  > Business Administration in the Service Industry (6 ECTS)
  >
  > Blok 2:
  > Intelligente omgevingen (6 ECTS)
  > Sociale Psychologie (6 ECTS)
  >
  > Blok 3:
  > Webtechnologie (6 ECTS)
  >
  > Blok 4:
  > Netwerkmodellen (6 ECTS)
  > Programmeren (6 ECTS)
  >
  > Blok 5:
  > Algemene vorming (3 ECTS)
  > Project programmeren (3 ECTS)
  > Online informatiesystemen (6 ECTS)
  >
  > Blok 6:
  > Project interactieve multimedia (6 ECTS)
  >
  > Van de overgebleven INF vakken hebben een aanzienlijk aantal duidelijke IMM aspecten: privacy, Webtechnologie, netwerkmodellen (sociaal, economisch), interactieve multimedia.
  >
  > Het "outsourcen" is niet alleen pragmatisch, maar kan ook goed zijn voor de studenten (ander sociaal milieu).
  >
  > Guus
  >
  >
  >
  >
  

register


[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _