information, multimedia & management @ VU
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_
PDF
agenda -- ma 3/11/08: 11.00-12.30 (F664)
document(s) /
date(s) /
print /
notulen / agenda(s)
081103
- opening
- mededelingen, ingekomen stukken -- notulen
- OER -- online / wijziging(en) / mail jaap : vrije master IS in OER
- keuzepunten -- mail matty / rondvraag
- onderwijsevaluatie -- 07/08
- afstuderen -- item(s) / checkpoint(s)
- wat verder ter tafel komt
- sluiting

print /
agenda / notulen(s)
In wat zonder overdrijving de kortste vergadering van de OLC IMM
in het academisch jaar 07/08 mag heten (in totaal 8 minuten) is alleen de OER 08/09 besproken.
Aangezien er op aangedrongen was vanuit de onderwijsdirectie
om de OER 08/09 voor 9 mei te behandelen, is de OLC IMM vergadering
uitgeroepen, ondanks het feit dat een aantal leden vanwege vakantie
of werk niet bij de vergadering aanwezig konden zijn.
Deze leden (en adviseurs) zijn gevraagd via email commentaar te leveren.
actiepunt(en)
- Otto zoekt uit of in de zalen P447 en P337, de linux machines
virtual windows kunnen draaien (zie 2)
-- zie mail(s) vm
- data volgende vergadering(en): aanvang acad. jaar 08/09

080507
- opening:
aanvang: 15.29
afwezig met kennisgeving:
Guus Schreiber
Matty Huntjes
Maarten van Steen
aanwezig:
Nadine Lamotte,
Tom Schouten,
Vincent Stolte,
Nadine Lamotte,
Otto Schrofer,
Anton Eliëns
- mededelingen, ingekomen stukken -- notulen
Tom merkt nav de notulen op dat in P337 en P447 wel unix/linux machines staan, maar dat daarmee de behoefte aan windows machines niet afgedekt wordt.
Otto vraagt of die machines niet gevirtualiseerd kunnen worden,
dwz virtual windows kunnen draaien.
Tom blijft daarop het antwoord schuldig, en Otto zal dit verder uitzoeken,
actiepunt 1.
- onderwijsvernieuwing -- overgangsregeling
via email reeds afgehandeld
- Logica en Modelleren -- in relatie tot DataBases
eveneens via email afgehandeld,
in correspondentie tussen Maarten van Steen en Jaap Gordijn
- OER 08/09 -- toelichting / stukken
In de eerst toegestuurde versie zat een foute appendix, die
slechts
een programma-overzicht tot slechts 2007/2008 gaf.
Een gecorrigeerde versie is door Otto Schrofer
vlak voor de vergadering aangeleverd, en zonder omwegen goedgekeeurd.
Niet aanwezige leden waren uitgenodigd via email hun commentaar te leveren,
maar kennelijk is eenieder met de OER, en de rechtvaardiging van
de wijzigingen, die in overleg met de UvA in de OER opgenomen zijn,
akkoord.
nadine vraagt hoe het zit met de 120 punten voor een dubbele master bij IS.
Otto verklaart dit door erop te wijzen dat voor IS de volle 60 punten,
van de eenjarige master, gedaan moeten worden.
In de door Otto uitgedeelde versie was een kanttekening bij de beschrijving
van de minors geplaatst, zwak merkte Otto daarover op.
De eindtermen, en beschrijving van de minors, is reeds een onderwerp van
gesprek in het docenten-team IMM, en zal daar verder uitgewerkt worden.
- accreditatie -- item(s) / archive(s)
Wordt naar een volgende vergadering geschoven.
- enquete -- docenten
Is ter kennisgeving aangenomen.
- wat verder ter tafel komt
geen opmerkingen.
- afsluiting
einde vergadering: 15.37 uur

keuzepunten -- mail matty
Date: Fri, 29 Aug 2008 16:20:04 CEST
From: Matty Huntjens
To: eliens@few.vu.nl
Subject: student Sanja bankras
Anton,
Ik geef studiebegeleiding aan de student Sanja Bankras.
In mijn gesprek met haar bleek dat zij graag bij jou opdrachten op het gebied
van multimedia zou doen voor credit points in de keuzeruimte van haar minor MMC
van de bachelor IMM.
Ik heb haar naar Otto gestuurd om te vragen of die, als onderwijscoordinator,
zo'n programma zou goedkeuren. Otto heeft Maarten gevraagd en Maarten heeft
gezegd dat er in de opleidingscommissie IMM over gesproken moet worden.
Hierbij dan ook het verzoek om de vraag, of een student als keuzevak in de
bachelor speciaal gecreerde opdrachten mag opvoeren, op de agenda te zetten.
Ik geef ook studiebegeleiding aan de student Sebastiaan Wahlers.
Sebastiaan heeft aan een Chinese universiteit 1 jaar Chinees gestudeert en daar
waarschijnlijk meer dan 60 ECTS mee gehaald. Hij wil zo'n 30 ECTS van deze met
Chinees studeren behaalde credit points gebruiken om z'n hele vrije keuzeruimte
op te vullen. Hij doet de minor BI van de bachelor IMM. Mag hij dat?
Zet a.u.b. ook deze case op de agenda van de opleidingscommissie.
Matty
item(s) -- keuze ruimte
mail(s)
vragen
- MMC -- invulling keuzeruimte voor multimedia project (begeleiding A. Eliëns)
- BI -- invulling keuzeruimte met studie Chinees (aan universiteit in China)
antwoorden
- maarten:
-
Mijn grootste bezwaar is dat hiermee 1 docent (toevallig ben jij dat) wel een erg zwaar stempel gaat leggen op een variant. Dat lijkt me onwenselijk met het oog op kwaliteit. Om soortgelijke redenen is het bv niet wenselijk dat ik jarenlang het verplichte vak computernetwerken of gedistribueerde systemen doceer (of erger: beiden.
> Mee eens. Maar het gaat niet om een generieke formule, maar om de invulling voor een individu.
> Desgewenst is dat overigens terug te brengen tot een of twee projecten van elk 6 punten. Lijkt je dat een redelijke oplossing?
Lijkt me redelijker. Bij voorkeur zie ik dat ook een andere docent hierbij betrokken is. Overigens heeft de examencommissie hier het laatste woord in.
-
Ik realiseerde me dat ik geen antwoord had gegeven mbt de studie Chinees. Ook hiervoor geldt dat de ex,. comm. het laatste woord heeft, maar mits goed gemotiveerd (op schrift ivm de formele goedkeuring), lijkt mij dat ook OK. Ik begreep dat het om iemand ging die ook in China wilt studeren.
- nadine:
- Ik vind dat dit zeker moet kunnen. Studenten met de richting Multimedia
hebben relatief weinig vakken om uit te kiezen, zeker als je
dit vergelijkt met studenten die de bedrijfskundige kant kiezen. Deze kunnen
namelijk een heel groot deel van hun vakken nog bij Economie doen. Een
zelf opgezet project in de Multimedia richting lijkt me dus een goed idee.
Misschien moet er aan het begin van het project een soort van "leerdoel"
gesteld worden, zodat je wel zeker weet dat je wijzer het project uit komt
dan dat je erin bent gegaan. Maar dat is misschien ook meer aan docenten
om hier een mening over te hebben.
- Vind ik moeilijk. Als het alleen om de chinese taal gaat, dan heeft het
weinig met IMM te maken. Wanneer hij iets als Chinese economie heeft
gevolgd, dan zie ik daar wel een soort van relevantie voor IMM in.
Ik weet ook niet hoe vrij je precies bent in je keuze ruimte als je
al je vakken aan de VU volgt. Als de keuzeruimte als volledig vrije keuze
ruimte is bedoeld, dan moet een studie Chinees er ook in kunnen.
- jaap:
- eens met nadine
- Kan ik alleen beoordelen als ik weet wat er China is gedaan.
Er staan in de studiegids regels hoe de vrije keuze moet worden ingevuld.
- tom:
- Ik ben van mening dat de keuzeruimte voor de minor MMC te beperkt is
vergeleken met die van BI. Het lijkt mij daarom verstandig om dit soort
projecten op te nemen in het 'vrije keuze' deel. Ik kan me hierin vinden.
-
In het verlengde van punt 1 zou het 'vrije keuze' gedeelte mijns inziens
afgekaderd moeten worden. De relevantie van BI met bijvoorbeeld een vrije keuze
vak zoals Chinees of Marokkaans ed. ontgaat mij.
item(s) -- onderwijs evaluatie(s) 07/08
inleiding multimedia
PDF
mail(s)
internationalisering -- concept brief
De OLC is, na overleg met het docenten team IMM, van mening
dat de verwachtingen en ambities mbt de internationalisering
te hoog gespannen zijn, en dat het op bachelor niveau voldoet
vakken aan te wijzen, die, bijvoorbeeld vanwege belangstelling van buitenlandse
studenten, Engels als voertaal hebben.
Het introduceren van nieuwe vakken om aan de doelstellingen va
internationalisering te voldoen lijkt, mede vanwege de extra onderwijslast
die dit met zich meebrengt, onwenselijk, en op dit moment niet aan de orde.
Vanuit het docenten team worden, voor de bachelor IMM, de volgende vakken gesuggereerd:
- Human Computer Interaction -- Lora Aroyo
- Multimedia Authoring -- Anton Eliëns
Hopelijk kunnnen deze suggesties op adequate manier in het
voorstel voor de OER 09/10 verwerkt worden.
Voor de volledigheid zij opgemerkt dat, naar de
mening van de meerderheid van het docenten team, op deze wijze niet
voldaan wordt aan de eis gesteld in artikel 1:
kan effectief functioneren in sociale, professionele en
wetenschappelijke verbanden waarin personen uit verschillende landen en
culturen samenwerken.
Deslaniettemin, gezien de (overwegend) engelstaligheid
van het vakgebied en studiemateriaal, is een paasage
waarin het gaat om communiceren in woord en geschrift
acceptabel, en met het oog op de engels-talige master wenselijk.
register
[]
readme
new(s)
agenda
member(s)
document(s)
enquete(s)
contact
resource(s)
_