
optie(s) -- notulen 071105
Uitgangspunt is dat zo'n 20% van het onderwijsaanbod, dwz 12 stp, onderscheidend de identiteit van IMM moet vertegenwoordigen. De daarvoor benodigde ruimte zal moeten komen uit het wiskunde onderwijs, dat voor Informatica zwaarder zal zijn dan voor IMM, en mogelijk vakken zoals Probleemoplossen met computers (3 stp) en Keuze Formele structuren / Precies redeneren (3 stp).
Voor een meer uitvoerige versie zie item: intern/item-curriculum-inf.html. Er zijn een drietal scenario's besproken:
- scenario 1: zelf ontwikkelen:
Bijvoorbeeld:- cursus modelleren (3 stp) -- met nadruk op UML. Hoewel UML in veel vakken aan de orde komt lijkt het nergens, met uitzondering van BMRE gegeven te worden.
- informatiesystemen -- vergelijkgaar met Kaleidoskoop BI. Dit zou ook door IGV afgedekt kunnen/moeten (?) worden. Echter zie ook scenarrio 2.
- scenario 2: afnemen van andere faculteiten:
Bijvoorbeeld:- Informatie systeme (3 stp, FEWEB, periode 1), dit vol lijkt qwa selectie van onderwerpen goed te voldoen.
- Sociale Psychologie. Vakken van FSW zijn (helaas?) niet mogelijk vanwege een totaal afwijkende roostering.
- scenario 3: volledige overname programma Informatica:
Hierbij zou binnen de vakken een onderscheid gemaakt kunnen worden tussen studenten Inf, IMM en AI. Een dergelijke oplossing wordt echter totaal onacceptabel gevonden, met name door de studenten. Belangrijk is dat in het eerste jaar de identiteit van IMM voldoende duidelijk wordt.