information, multimedia & management @ VU
[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _

talk show tell print

Beste mr. Eliëns,

Na inmiddels zo goed als de hele groep gesproken te hebben, wil ik graag als daar mogelijkheid toe is, het vak Kwaliteitszorg van de Informatievoorziening even aandragen. Het hoeft niet gelijk bij de eerstvolgende vergadering (aangezien het vak toch pas weer in het eerste en tweede blok van volgend jaar gegevan zal worden). Maar ik denk wel dat het belangrijk is naar dit vak te kijken, zodat dit probleem volgend jaar niet meer ontstaat.

Het vak is sinds dit jaar gesplitst in twee vakken: namelijk deel 1 (officieel in periode 1 een mondeling) en deel 2(officieel in periode 2 een opdracht+presentatie). Het is dit jaar zo geweest dat de docent geen idee had dat er twee aparte vakken voor stonden en heeft dan ook gezegd dat de toetsing van beide delen van het vak aan het einde van periode 2 zal vallen op dezelfde dag. Raar als dat ons in de oren klonk, hebben wij dat maar gewoon aangenomen.

Het probleem is nu dat de planning geheel uit de hand is gelopen, het grootste gedeelte van de groep studenten die het vak volgt, zit nu in de vierde periode nog steeds met dat vak, door een verkeerde planning. Een voorbeeld van verkeerde planning is bijvoorbeeld dat mijn groep in eerste instantie geen goede opdracht had gekregen en begin januari! werd aangeboden een alternatieve opdracht te doen of te wachten tot 13 januari om te starten.

Ik denk dat het niet de bedoeling kan zijn dat een vak dat in de tweede periode afgerond had moeten zijn zo lang uitloopt. Daarnaast vind ik het punt dat beide delen van het vak tegelijk getoetst worden (het is alles of niets halen, dus) ook discutabel. Meerdere mensen hebben bij mij geklaagd (en naar eigen zeggen ook bij Otto), dus ik dacht dat het misschien wel van waarde kon zijn voor de OLC.

Tot dinsdag in elk geval! -- Met vriendelijke groet, Varsha Bindraban

register


[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _