uitgebreide notulering

3. programmeeronderwijs AI&IMM

Studenten ervaren dit vak als te abstract en ver van hun belevingswereld. Wordt gezien als een verschil in beleving tussen IMM en INF studenten. Opmerkingen:
  • Opdrachten motiverender maken?
  • Niveau laten zoals het is maar wel meer in IMM context plaatsen.
!!*) Aandachtspunt voor Maarten. Komt hierop terug.

4. Verslag bachelor(s) -- report(s)

IMM scoort lager op een paar punten:
  • accademische vaardigheden
  • onderzoek
  • terugkrijgen van de cijfers
Er is gekeken naar verloop van registratie. Conclusie: Er wordt niet snel genoeg nagekeken door de docenten waardoor behaalde cijfers te laat worden ingeleverd.

5. Programma 2010/2011 -- wijzigingen programma(s)

Bij tweede jaars vakken. Zelfwerkzaamheid bij studenten is een aandachtspunt. Studenten hebben er moeite mee dingen zelf uit te zoeken. Bij een academische opleiding is dat echter wel een vereiste.

Opmerkingen:

  • Attitude bestrijden door zelfwerkzaamheid te belonen.
  • Student erop aanspreken.
  • Oplossingen bij elk vak toe te passen.
  • Opdracht opzoeken => op blackboard zetten.
  • Toetsen is nodig anders doen studenten het niet.
!!*) Conclusie: Bij alle docenten dwingender op die attitude hameren om zelfwerkzaamheid te bevorderen. Actie Otto: Op agenda's docteams INF en IMM zetten wanneer eerstejaars vakken toetsbaar zijn.
  • Keuze vakken bachelor studenten.
  • Otto: Aparte werkgroepen vormen met iemand van Inf. erbij.
  • Voorstel: Otto met Psych. en Soc. => onderwijsdirecteur praten.
  • Keuze studenten verbreden.
  • keuzeruimte praktisch probleem
  • Vak M&O => kijken naar docent bij ons die invulling van die werkcolleges kan geven.
  • Meer invulling aan werkcolleges geven => meer cijfers geven
  • multiple choice vragen.
!!*) Maarten: voorstel iemand naar vak kijken.

6. Voorstel student(en) -- vakken IMM

Bijlage van Hidde van Manen verslaglegging bij punt 5.

7. W.V.T.T.K.

  • Capita Selecta uitbreiden
  • Invoeren bachelor projecten
  • Over 3de jr nog commentaar inleveren bij Otto.