PDF
item(s) -- evaluatie(s) 09/10
- 24/3/10 -- ontvangen van Hidde
- 25/3/10 -- aanvulling van Varsha
- 29/3/10 -- aanvulling van Fons
issue(s) -- opmerkingen/vragen
- Overigens is de inhoud van alle vakken over het algemeen goed, interessant en relevant voor IMM. Zoals eerder gemeld zou MAW wat mij betreft een verplicht vak mogen worden.
- Denk je dat het nuttig, fair en redelijk is om de feedback met de docenten van ieder vak te bespreken, met als doel te horen wat de docent er zelf over denkt en er eventueel mee wil gaan doen? Is dit iets wat we vóór of na de OLC vergadering zouden kunnen doen, en is het verstandig om dit door een student of docent te laten doen?
- Ik zal in de tijd tot de OLC vergadering verder gaan met studenten te spreken om nog meer meningen te verzamelen.
- zie aanvulling Varsha (onder)
vakken
Computernetwerken (H.J. Bos - periode 3)
- Docent; enthousiast en veel kennis van zaken, duidelijke hoorcolleges
- Groot verschil tussen opdrachten en tentamen (andere stof & manier van toetsing) --> onduidelijkheid
- Geen/weinig voorbereiding op tentamen
- Coulant richting studenten betreft becijfering (foutje werd keurig hersteld in voordeel van student)
Maatschappelijke Aspecten van Wetenschap (periode 3)
- Aanpak van organisatie (rare planning, onduidelijke communicatie)
- Hoorcolleges (gast-colleges) dragen niet bij aan opdracht: businessplan
- Ambitieus vak: veel vrijheid en aandacht voor academische vaardigheden
- Actief bezig met evaluatie en wens tot verbetering
Software Modeling (Lago - periode 4)
- Docent; weinig inspirerende hoorcolleges (geen interactie, geen variatie), geen onderscheid tussen hoofd- en bijzaken
- Werkcolleges; enigszins rommelig en geen hoog niveau, wel verbetering richting einde cursus
- Opdrachten; onduidelijke eisen in te leveren opdrachten, korte tijd tussen stof en deadline, nakijken duurt te lang
- Plenaire voorbereiding op tentamen van ong. vijf minuten
- Tentamen behandelt niet voldoende de gehele stof (slechts 7 vragen over brede theorie)
- Nieuwe stof 6 dagen voor tentamen, in zelfde periode ook nog opdracht te maken
Wijsbegeerte (Decock, periode 4)
- Beschikbaarheid teksten (niet beschikbaar, stimulans illegaal gedrag studenten, docent vindt dit schijnbaar heel normaal)
- Geen feedback (laat staan concrete beoordeling) ingeleverd werk / presentatie
- Onduidelijke wensen voor presentatie (pas in de loop der cursus duidelijk -> eerste studenten benadeeld)
- Docent wil interactie in groep, maar dit wordt niet bijgehouden en ook niet gestimuleerd
- Docent is niet geschikt als leider van discussie / gespreksleider
- Opzet "tekst lezen, commentaar schrijven, discussieren" werkt goed
- Uitgebreide, genuanceerde, nuttige en vriendelijke feedback presentaties (aandacht academische vaardigheden)
aanvulling Varsha
wijsbegeerte
Wat Wijsbegeerte betreft: Eens! Het verhaal dat de docent vertelt over
hoe dat nou precies met de artikelen zit, is niet echt sluitend, maar
om nou over illegale praktijken te spreken is wel een beetje
overdreven. Daarnaast zijn de verwachtingen inderdaad erg onduidelijk.
Hier heb ik het met meerdere mensen al over gehad, dus deze mening
wordt gedeeld door veel studenten. Dat dit onduidelijk is, leidt tot
het feit dat wij niet weten of basis waarvan het eindcijfer wordt
bepaald (er wordt wel gezegd waar rekening mee wordt gehouden, maar
het blijft er subjectief, naar ons idee).
computernetwerken
Over Computernetwerken: Het feit dat de opdrachten en het tentamen
totaal verschillend zijn, vinden de ('derde jaars-IMM-ers') een
pluspunt. Er is naar mijn mening voldoende ingegaan op beoordeling van
zowel tentamen als de opdrachten en is er vanaf het begin af aan al
aangegeven dat het tentamen kort op de laatste colleges volgt. Het vak
valt in een korte periode, dus is er naar mijn idee (en de mensen) die
ik gesproken heb, dus zien wij hier geen probleem van. Met de rest van
het commentaar, wat betreft de docent eens.
aanvullingen Fons
graven in grafen:
Allereerst zal ik beginnen met Graven in Grafen;
Er is een practicum dat voor 30% meetelt. Er dienen opgaven gemaakt te worden in Mathematica 7.
Helaas staat dit programma niet geinstalleerd op de VU machines. Dit betreft editie 6. Deze is helaas niet zo uitgebreid als de zevende edititie van Mathematica. Ik stuurde een mail naar de docent, mr. Steen, en zijn assistent voor het vak. De deadline werd hierop uitgesteld.
Het idee is dat met een licentie van de VU, het programma thuis geinstalleerd kan worden. In geval van het niet beschikbaar zijn van een computer met een recent besturingssysteem kunnen er moeilijkheden optreden.
Helaas duurt het ook zeker enige tijd voordat de opgaven na zijn gekeken. Ik wacht nog op de feedback van opgave 4, 5 en 6. Op de vierde wacht ik al zeker bijna 4 weken.
Het vak wordt verder erg goed gegeven. De practica en hoorcolleges worden goed gegeven. De begeleiding en mogelijkheid tot het stellen van vragen is sterk. Er wordt snel geantwoord op e-mails. De aansluiting met het vak Computer Netwerken is naadloos.
inleiding programmeren:
Verder over inleiding Programmeren;
Inleiding programmeren is een vak van de gevestigde orde. Dit betekent naar mijn idee niet dat er het een en ander aan geschroefd kan worden. Ik ervaar onder medestudenten heel veel problemen. Mensen zijn gewend onder hun manier te programmeren. Tijdens inleiding programmeren is het de bedoeling om geheel naar de stijlen van Matty Huntjens te programmeren.
De heer Huntjens heeft zeer zeker een goede en overzichtelijke stijl van programmeren. Toch wil ik benadrukken dat het aanleren van een andere programmeerstijl vergeleken kan worden met wat anders. Stelt u zich voor dat ik kan schrijven, maar ik opnieuw moet leren schrijven, maar dan in uw handschrift. Volgens mij is dit niet de essentie van dit vak. Ik vind dat er losser gekeken moet worden naar de manier van opbouw van een programma. Er is natuurlijk een vaste basis, maar met de strakke regels lijken alle programma's sterk op elkaar. Mijns insziens mag er wat meer vrijheid gegeven worden aan de studenten.
De hoorcolleges zijn uitgebreid. Als er iets onduidelijk is wordt dit duidelijk en direct uitgelegd. De practica zijn verbeterd t.o.v. vorig jaar. Ik ben ook tevreden over het mailcontact.