information, multimedia & management @ VU
[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _

talk show tell print

Beste Anton,

Vincent: Mijn eerste gedachte is toch echt dat het verbeteren van het rendement van IMM toch bij de student zelf ligt. Voorstellen als extra herkansingen en alternatieve opdrachten zullen denk ik zelfs averechts werken (Vaak stellen mensen al een tentamen uit en gaan voor de herkansing, nu kunnen ze dan zelfs de eerste herkansing uitstellen). Misschien de begeleiding wat opschroeven? Ipv een half jaar lijks gesprekje (zelfde voor master) van 15 min (hoewel ik zelf hier nooit voor zou kiezen , omdat ik van mezelf weet dat ik zelf actief opzoek ga naar het samenstellen van mijn vakken pakket etc, waardoor een gesprek overbodig wordt (en ik haal redelijk vaak mijn vakken in 1 keer, dat scheelt ook). Voor de master is er nu een halve harde/zachte knip voor studenten die nog met hun bachelor opdrachten bezig zijn. (max 30 ects en binnen een jaar halen). Misschien deze aanscherpen en als je inderdaad nog maar een paar vakken moet, dan een extra herkansing of alternatieve opdracht bedenken. Zodat bachelor studenten die bijna klaar zijn met hun bachelor wat vaart erachter kunnen zetten.

Tom: Ik ben het met Vincent eens dat het voornamelijk aan de studenten zelf ligt. Het gaat hierbij om de instelling. De studenten richten zich te vaak op herkansingen en leren gewoon niet op tijd. Voor zover ik weet kunnen studenten aan de UVA wel een 3e herkansing krijgen. Voor sommige struikelvakken binnen de opleiding zou dit misschien een mogelijkheid kunnen zijn (computernetwerken). Echter moet een motivatiebeleid om het rendement op te schroeven niet betekenen dat het de studenten wel heel gemakkelijk wordt gemaakt. Het IMM diploma is natuurlijk niet gratis en vereist gewoon een professionelere houding van de student. Het averechtse effect wat allerlei alternatieven kunnen hebben bij de studenten is dat ze (studie)werk gaan uitstellen. Misschien moet men juist strenger zijn om het urgentiebessef bij studenten aan te wakkeren.


  
   Mvg,
  
   Vincent en Tom
  

register


[] readme new(s) agenda member(s) document(s) enquete(s) contact resource(s) _