
site(s) & game(s) -- climate != energy
- vrom -- www.vrom.nl/pagina.html?id=4178
- ECF -- www.european-climate-forum.net/woc/index.html
- vpro -- energie.vpro.nl
- nitrogenius -- www.serc.nl/play2learn/products/nitrogenius
- klimaatspel -- www.klimaatspel.nl
- rgi 208 -- www.rgi.nl/index.php?sid=58&l=ned
- climate control game -- www.bbc.co.uk/sn/hottopics/climatechange/climate_challenge
- climate challenge -- www.climatechallenge.gov.uk
- never winter -- nwn.bioware.com
- game over -- www.vpro.nl/programma/detoekomst/afleveringen/26025012/
- truth? -- www.climatecrisis.net
- CO2 -- tweakers.net/nieuws/47285/CO2-uitstoot-door-ict-industrie-onhoudbaar-hoog.htmlhttp://tweakers.net/nieuws/47285/CO2-uitstoot-door-ict-industrie-onhoudbaar-hoog.html
example(s) -- Peacemaker
www.peacemakergame.com / sharkworld.nl
- vertalen van een "serieuze issue" naar een game (in dit geval Midden-Oosten problematiek)
- turnbased
- politiek en sociaal
- aansprekende visuals, zonder af te doen aan het "serieuze"aspect
- presentatie van real-time events mbv video en korte tekst
- het kiezen tussen verschillende betrokken partijen
- alles in de hoop awareness te creeren om daar vervolgens naar te handelen
document(s)
- game (1) -- voorstel: haroen
- nominatie -- brief
- eerste bijeenkomst -- verslag
- klimaatcentrum -- meeting
- klimaatcentrum -- research
game event description -- format
- name of event -- give a meaningful name
- event-id -- for administrators only
- type -- (generic/specific) game/model/video
- cause -- game play/simulation/exploration
- feedback/information -- give a logical description
- player actions -- indicate all (logical) player options
- description of visuals -- for both feedback/information and player options
- additional information -- give a url with references to additional informatin and visuals
- relates to event(s) -- give id's or descriptions of related events
- remarks -- anything
storyboard -- narrative(s)
- context -- general setting, situation
- problem -- event(s) to occur, problem to solve
- S-R sitiation(s) -- stimulus/response
- climax -- action must be taken
- resolution -- find solution or result
scenario(s) -- encounter(s) & challenge(s)
- narrative(s) -- de verhaallijn
- perspective(s) -- (first person) actor(s)
- challenge(s) -- problem(s) to solve
- resource(s) -- (capital) to spend
- reward(s) -- fame or shame
- visual(s) -- setting(s) and effect(s)
task(s)
- collect material -- images, video and sound
- construct story line(s) -- analyse problems
- create scenario(s) -- alternative game plot(s)