@

multimedia @ VU
[_] readme roundup register participant(s) college practicum resource(s) _ # @ !

talk show tell print

digest(s)


(Project) Interactieve Multimedia -- bevindingen en verbeteringen

In het onderstaande zijn in zeer compacte vorm een aantal noodzakelijke verbeteringen voor het toekomstige vak (P)IM aangegeven, op grond van de pilot van dit jaar, en mede gebaseerd op de (in verkorte vorm opgenomen) opmerkingen van studenten.

requirement(s) -- course (2009)

observation(s) -- im08 -- course

  1. 101-fokke (BWI): Al met al vond ik het een superleuk project en heb ik eigenlijk een beetje spijt dat ik niet deze richting op ben gegaan met studeren.
  2. 103-ploeger: Over de redenen om dit promotiemiddel door studenten te laten maken heb ik eerlijk gezegd zo mijn twijfels. Natuurlijk is het belangrijk dat studenten zelf zogenaamde .media literacy? opdoen door deze hands-on aanpak, maar het moge duidelijk zijn dat het bureau Marketing en Werving profiteert van de kostenbesparingen.
  3. 103-schaap: Nog kort over het vak IMM, op zich ben ik persoonlijk wel blij met de praktischere aanpak van dit vak dan de theoretische aanpak. Na het doorlezen van de syllabus kreeg ik de indruk dat je wel meer leert door praktisch bezig te zijn met multimedia in de vorm van dit project.
  4. 104-ijkema: Tijdens dit vak heb ik wel aardig wat geleerd.
  5. 104-lammers: Mijn conclusie over dit vak is achteraf toch wel erg bijgedraaid nu je het eindresultaat gezien hebt. In het begin had ik het idee dat je wel heel erg aan je lot werd overgelaten van dit is de opdracht kijk maar hoe je het doet. En daarbij had ik het idee dat het me niet zou lukken. Maar als je dan uiteindelijk met dit eindresultaat komt en terugkijkt op het hele proces moet ik toch zeggen dat ik veel geleerd heb, veel meer dan ik aan de hand van de eerste les zou verwachten en dat is altijd leuk om zoiets te kunnen zeggen.
  6. 105-dijkstra: This project was quite nice to do and a refreshing distraction from the regular theoretical and programming courses.
  7. 105-rietschoten: En het materiaal dat behandeld werd in de colleges was vaak meer vermaak dan onderwijzend. Desondanks heb ik wel aardig wat geleerd en kunnen toepassen, maar ik zou zeggen dat ik dat vooral uit de praktijkvoorbeelden geleerd heb.
  8. 106-schoonhoven: Bovenal was het een leuk en interessant project. Eens wat anders dan de studieboeken. De opgedane ervaring kan ons goed van pas komen voor presentaties.
  9. 108-kroon: Het leukste van deze cursus vond ik de practicumopdracht en de vrijheid die we hierbij kregen. Ik vind het jammer dat er in de colleges weinig ruimte was voor theorie. Positief vind ik de presentaties in de colleges want hiermee kun je oefenen met pitchen. Een minpunt van deze cursus vind ik het ontbreken van een blackboard pagina en de onoverzichtelijke website
  10. 111-mensink: Ook de verwachtingen die ik voor het vak had zijn aangepast. Eerst dacht ik dat het een saai, nutteloos vak zou zijn. Nu valt het wel mee, het is goed om ook eens uit de code te kruipen en iets te maken wat andere mensen ook kunnen waarderen.
  11. 111-virgil: Ik keek er in het begin tegen op om een film te maken en zag het nut er niet helemaal van in, maar nu we klaar zijn viel het eigenlijk reuze mee. Ik heb veel geleerd van de cursus en achteraf gezien was het best leuk om een keer een film te maken.
  12. 201-schootemeijer: Al met al een leuke opdracht, alleen het vele typewerk was niet zo leuk. Een justificatie en een essay is toch een beetje teveel van het goede.
  13. 205-kleinrouweler: Ik kan het vak Inleiding Multimedia als een leuke ervaring beschouwen. ... Iets wat tegen informatici niet vaak genoeg gezegd kan worden, gezien wij een focus op en interesse in de techniek hebben. Daarbij vergeten we soms wat het doel van deze techniek is.
  14. 205-vliet: De cursus IMM vond ik een leuke afwisseling tussen al de wiskundige vakken, hier konden we onze andere creativiteit kwijt.
  15. 206-bindraban: Een eerste indruk: Het vak Inleiding Multimedia, gedoceerd door Dhr. A. Eliëns, was in het begin een groot vraagteken voor mij. ... Evaluatie van het vak Inleiding Multimedia: Ik heb veel geleerd van deze opdracht en veel nieuwe inzichten gekregen. ... Ik had van mezelf geen idee dat ik dit soort dingen leuk vond om te doen, maar dit vak valt zeker onder een van de leukste vakken van het jaar.
  16. 206-setoe: Mijn eerste gedachte was: Nee, hier heb ik geen zin in.. . Maar naarmate de tijd verstreek ben ik het eigenlijk steeds leuker gaan vinden. ... Ik vind dat dit vak gegeven moet blijven worden om de creativiteit van de student te blijven stimuleren.
  17. 208-overeen: Ik vond het vak Inleiding Multimedia een welkome afwisseling op de wat meer theoretische vakken die we gedurende het jaar gekregen hebben. .. Al met al kan ik concluderen dat het vak Inleiding Multimedia me goed bevallen is.
  18. 208-remmel: Al met al vond ik het persoonlijk leuk om gewerkt te hebben aan een interactieve video, puur om het .vakgebied. eens te bekijken.
  19. 213-banaszak: Making such a project for Inleiding Multimedia course was a nice experience. I learned how to create interactive videos and games. It was not only a typical informatics project, but also a project requiring creative thinking and hitting on an idea.
  20. 213-mechlonska: It is not only fun, but you can also learn XML and more. I think I am going to use this application in the future to do some other university projects or just for fun.
  21. 302-vaassen: Onze docent geeft op een geheel eigen manier college. Tijdens het college staat hij in constant contact met de computer. Deze, op haar beurt, staat online. Gesproken zinnen vult hij aan met materiaal van internet. ... Het maken van een filmpje en het op internet zetten spreekt mij bijzonder aan. ... Misschien ga ik het maken en ordenen van beeldmateriaal ook toepassen in mijn eigen lessen. Ik heb er veel van geleerd.
  22. 302-yuksel: Na zes weken hard werken zijn we eindelijk klaar met onze film. In deze zes weken heb ik behoorlijk wat geleerd.
  23. 304-erkamp: Het vak was erg leuk, al dacht ik er anders over in het begin, ik heb veel geleerd over hoe en wat van het maken van een film. XIMPEL is een mooi systeem en makkelijk te gebruiken.
  24. 305-willems: Vanaf de eerste les IMM viel het mij wel op dat het verre van een exact vak is. Er zijn erg veel vage begrippen naar mijn idee en er kwamen soms best kunstzinnige dingen voorbij. Ik kan mezelf daar nooit zo goed in vinden. Afgezien hiervan heb ik uiteindelijk wel echt goede dingen geleerd hierdoor.
  25. 306-gooijer: Het is wel een leuke leer ervaring geweest voor mij en ik vind de technologie ook interessant. Ik denk dat nadat het uit de kinderschoenen is gegroeid kan het nog heel wat worden. Ik hou het in de gaten.
  26. 309-akin: Hierbij wil ik eerst zeggen dat ik het een erg leuke opdracht vond. Naast dat het leuk is heb ik ook zeer veel geleerd. ... In het kort samengevat vond ik de opdracht erg interessant, leuk en leerzaam.

[_] readme roundup register participant(s) college practicum resource(s) _ # @ !

(C) Æliens 2014