topical media & game development
PDF
Let's be serious -- Thiel is not a (simple) manager
A. Eliëns
T. Chang
paper
abstract
In this paper haal ik wat herinneringen op aan Thiel, ter viering van zijn
(zonder twijfel onvrijwillige) pensionering.
Keywords and phrases: business processes, ICT service management, simulation, serious managers
Introduction
There is a growing need for ICT service management.
Dat heeft Thiel me na jaren van stilte weer eens duidelijk gemaakt.
En zo is het gekomen dat we samen in een
serious game project zitten,
met Thiel als speelse maar serieuze manager.
In verlegenheid gebracht door zijn pensionering, heb ik maar eens wat gegoogled.

Open Source. Thiel is altijd al een van mijn virtuele helden geweest.
Van de weeromslag ben ik dit weekend maar op de Open Source overgegaan.
Weg IE 7, leve Firefox.
At Getronics PinkRoccade, in ieder geval in deeltijd. Gelukkig voor GPR.
Application and business service management
ICT infrastructure facilitates the provision of services and
information.
Vroeger was het Software Engineering. Zo herinnerde Google me eraan dat Thiel ooit als
sponsor optrad voor de SE Trofee:

Later nam hij Bastiaan Schönhage in huis, op de afdeling bedoel ik.
Dat is een verhaal op zich, nietwaar Bastiaan!?
A reference model for managers
To indicate what it is all about, we presented in [Eliens & Chang (2007)] a quote from
virtual heroes.
Bezeten en geestdriftig. Arme studenten. Maar dat game komt er wel.

Sabri, zet hem op!
Effective service management games
As a first attempt to formulate criteria for effective management games,
we give a characterization in terms of the reference game model.
Thiel voegde aan het oorspronkelijke model twee criteria toe:
service management game(s)
- scenarios - problem solving service management
- reward - service level agreement

te vinden in [Eliens & Chang (2007)].

In essence,
a game is simply a series of processes that takes a player to a result.
From an architectural perspective, there is the need to combine
the so-called game loop, ... in deze context is het gepast te zeggen de
managements-loop. De tijd staat nooit stil. Thiel ook niet.
Immer een plezier om mee samen te werken, en op momenten dat het nodig is
een steun en toeverlaat, [Eliens (2007)].
Conclusions
In this paper, we have introduced a model
which served as a reference to discuss the criteria for
effective managers.
Thiel is er zo een. Wiskundig opgeleid, en zich constant vernieuwend.
Nog even doorfietsen Thiel!
References
- [Serious] Eliens A. and Chang T. (2007),
- Let's be serious -- ICT is not a (simple) game,
In: Prc. FUBUTEC 2007, April 2007, Delft
- [Gesprek] Eliens A. (2007),
- In gesprek -- de achtergronden van een conflict,
manuscript Vrije Universiteit, Amsterdam
(C) Æliens
27/08/2009
You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author or the publisher.
In case of other copyright issues, contact the author.