topical media & game development
PDF
project -- climate game @ VU
www.climafutura.nl/
index
description
reglement
Tbv de academische jaarprijs ... indiening 1 mei, presentatie woe 6 juni
- relevance -- what is our message?
- identity -- who are we?
- impact -- why would anybody be interested?

agenda -- ...
- di 20 febr 07, 10-12 uur, F532
-- verslag
(pdf)
- ma 26 febr 07 13-14, F532
- wo 7 maart 07, 11-12.45 -- presentatie in visual design
- do 15 maart 07 15.00-17.00, Utrecht CS -> lijn 6 of 8, aansluitend vergader-diner
- ma 26 maart 07 16.30-18, C541, was F532
- do 12 april 07 10-12, F532
- ...
- 1 mei 07 -- indiening voorstel
- 6 juni 07 -- presentatie

climate star -- clima futura
- description
/ background
/ logo
- per sterpunt -- (game) plots, movie(s), minigame(s)
- minigame(s) -- collect token on star points
advisor
- opzet plan van uitvoering -- Paulus Klerk (Harlequins)
web team -- clima futura *
mailinglist
/ www.few.vu.nl/~climategame
- Anne Martens -- design, writer
- Rob Schuddeboom - design, uitvoering
- Thijs Louisse -- design, uitvoering
- Hugo Huurdeman -- game development
- Winoe Bhikharie -- advisor
- Marek van de Watering -- design
material(s)
trailer
- descriptive -- luxury, but
- can we ... -- look around us
- political -- opposition (star) -
- explanation -- scientific insight (star) +
- propaganda -- clima futura, play it
google: climategame / klimaatspel /(climate game VU)
online -- the competition
mini game(s)
- qbasic -- http://www.qbasicstation.com/index.php?c=p_games
- miniclip -- http://www.miniclip.com/games/en/
work(s) -- clima futura
deliverable(s)
- Een korte beschrijving van het onderzoeksproject, inclusief de publicaties.
- Een visie op het belang om dit project onder de aandacht te brengen van het brede publiek.
- Een communicatieplan van maximaal 4.000 woorden, waarin het voorstel nader wordt uitgewerkt. Met daarin een heldere probleemstelling en doelgroepbenadering en een overzicht van de in te zetten media (audiovisuele hulpmiddelen, drukwerk, radio, tv, internet, tentoonstellingen, posters, lezingen- en discussie bijeenkomsten, etc.)
- Een reële kostenbegroting voor de uitvoering van het ingediende plan ter grootte van maximaal 100.000 euro inclusief BTW.
- Een planning voor de eventuele realisering van het voorstel, beginnend (met de ontwikkeling van de uitvoering) in najaar 2007.

profile(s) -- klimaat @ VU
- brede interdisciplinaire kennis -- klimaat ster

- klimaatstrategieen, kosten-baten en scenario.s;
- monitoring feedbacks and thresholds;
- energie, bio solar, carbon free (sustainable energies);
- regionale ontwikkeling en integratie;
- ruimtelijke analyse, land gebruik, water en adaptatie;
- governance en entrepreneurschap.

issue(s) -- climate sensitivity
- climate sensitity -- mitigation vs adaptation
- parameters (1) -- resources, environment, money, social support
- parameters (2) -- money, knowledge, power
- effect(s) -- CO2, well-being, ...

article(s)

clip(s)

site(s) & game(s) -- climate != energy

www.peacemakergame.com / sharkworld.nl
- vertalen van een "serieuze issue" naar een game (in dit geval Midden-Oosten problematiek)
- turnbased
- politiek en sociaal
- aansprekende visuals, zonder af te doen aan het "serieuze"aspect
- presentatie van real-time events mbv video en korte tekst
- het kiezen tussen verschillende betrokken partijen
- alles in de hoop awareness te creeren om daar vervolgens naar te handelen


game event description format
game event description -- format
- name of event -- give a meaningful name
- event-id -- for administrators only
- type -- (generic/specific) game/model/video
- cause -- game play/simulation/exploration
- feedback/information -- give a logical description
- player actions -- indicate all (logical) player options
- description of visuals -- for both feedback/information and player options
- additional information -- give a url with references to additional informatin and visuals
- relates to event(s) -- give id's or descriptions of related events
- remarks -- anything
storyboard -- narrative(s)
- context -- general setting, situation
- problem -- event(s) to occur, problem to solve
- S-R sitiation(s) -- stimulus/response
- climax -- action must be taken
- resolution -- find solution or result
scenario(s) -- encounter(s) & challenge(s)
- narrative(s) -- de verhaallijn
- perspective(s) -- (first person) actor(s)
- challenge(s) -- problem(s) to solve
- resource(s) -- (capital) to spend
- reward(s) -- fame or shame
- visual(s) -- setting(s) and effect(s)

task(s)
- collect material -- images, video and sound
- construct story line(s) -- analyse problems
- create scenario(s) -- alternative game plot(s)
