topical media & game development

talk show tell print

media cafe -- OPPO-MMBO Media Café

Donderdag 26 juni 2003 vanaf 16.00 uur in het Meeting Plaza Amsterdam, Olympisch Stadion te Amsterdam

Multimedia bedrijven na de hype - door o.a. Jak Boumans

Recentelijk werd in Finland het eerste onderzoek uitgevoerd naar multimedia bedrijven na de internet hype. Geconstateerd werd dat de digitale media haar positie als professionele dienstenindustrie heeft behouden. Maar een supergroei is verleden tijd. Er is geen toename van het aantal bedrijven en van personeel. Voor de overblijvers is specialisatie de sleutel voor succes. Het rapport geeft aan opdrachtgevers van multimedia producties en diensten aan, dat ondanks de recessie belangrijke voordelen behaald kunnen worden.

In het Media Café praat Jak Boumans (Electronic Media Reporting) met vertegenwoordigers van twee productiebedrijven (o.a. Evident, dat voor Akzo Nobel MM-producties heeft gemaakt) en twee opdrachtgevers over het maken van multimedia producties in Nederland. Hebben zij dezelfde ervaring als de managers van multimedia productiebedrijven en opdrachtgevers van multimedia producties? Wat verwacht de opdrachtgever van de opdrachtnemer; hoe voeden ze elkaar op? Heeft de overheid en het onderwijs een rol in het multimedia cluster?

De sprekers zijn o.a. genomineerden en winnaars van de prestigieuze EUROPRIX Awards; een Europese wedstrijd voor commercieel toepasbare multimediaproducties.

Dit jaar houdt OPPO-MMBO hiervoor voor het eerst de voorrondes: EUROPRIX.nl.

Het OPPO-MMBO Media Café vindt plaats in Meeting Plaza Amsterdam in het Olympisch Stadion 24 - 28 te Amsterdam. Vanaf 15.30 uur staat de koffie klaar en het programma begint om 16.00 uur. Na afloop, rond 18.00 uur, is er zoals gebruikelijk een borrel.

Ieder die geďnteresseerd is in dit onderwerp (Multimedia bedrijven, OPPO-MMBO-leden, IDP Groep-leden enz.) is van harte welkom. De toegang is gratis.

Aanmelden via mediacafe@oppo-mmbo.nl (ook voor info).



(C) Æliens 04/09/2009

You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author or the publisher. In case of other copyright issues, contact the author.