@
multimedia @ VU
[_]
readme
roundup
register
participant(s)
college
practicum
resource(s)
_
#
@
!
- 29/06/2011: view(s)
de eerste view(s) zijn er, dwz de applicatie (vanuit de zip) definitief onder (P)IM
beschikbaar via: www.cs.vu.nl/~elie./view-im-11.html
Voor degenen die er nog niet bijstaan, zet je zip op een duidelijk te vinden plaats
op je site.
Bij velen zaten er nog fouten in de playlist.xml of fast.xml of zelfs zoofunny.xml
In de laatste wat speciale karakters, bij anderen spaties die ontbraken tussen
attributen van tags, of commentaar waarvan het eind niet herkend wordt.
Probeer die fouten te herstellen voordat je het oplevert.
De meest eenvoudige manier, vind ik, is door in chrome naar de .xml
file te kijken, en dan eenvoudigweg via de linenumbers van de foutmeldingen de
fouten te elimineren. Ximpel gaat iets soepeler met de xml files om, dus in de meeste
gevallen gaat het wel goed.
Voor alle duidelijkheid, neem commentaar op ximpel op in je essay.
Als het goed is, zal daar ook tzt iets mee gedaan worden.
Voor degenen die zich bezorgd maken om de 09 groep, niet nodig, met die
jongens komt het wel goed.
Morgen is de afsluiting van het vak, met de roundup. Komt allen!
En probeer je werk op tijd online te hebben, en vergeet de review niet, en ...
tot morgen. (be in time)
- 26/06/2011: zondag
een paar dingen:
-- as dinsdag zijn de student presentaties van de interactieve video applicaties.
Behalve Winoe Bhikharie zal ook Hugo Huurdeman, ook een van de ximpel developers
daarbij aanwezig zijn. Probeer dan in 5 minuten je applicaties te laten zien. Dat
betekent, laat niet alles zien, maar maak een keuze en licht die duidelijk toe.
-- Zoals Maiko ondervond laat de oude syntax van de overlays zich niet gebruiken
voor ximpel 3.0. De overlays zijn dan eenvoudigweg niet zichtbaar.
Maw volg de ximpel.few.vu.nl/XIMPEL_30_release_notes.pdf
Als je iets online zet, test het dan! En als er problemen zijn waar je niet uitkomt
probeer dat dan in een kleine applicatie de fout te reproduceren. Als je die in een zip zet
kunnen we er naar kijken. [ en de deadline komt snel naderbij ]
-- Tenslotte, niet te vergeten, het is zondag
en om 13.30: www.youtube.com/watch?v=rIfikd7Oid
- 24/06/2011: comment(s) & deadline(s)
De update van het commentaar van Timen is te vinden op:
sites.google.com/site/interactivemultimediavu/home/announcement-s
(rechts boven)
De deadlines komen eraan, en er is geen uitstel mogelijk:
1. week 4: 28/6/11 (*) important for roundup
* (viral) clip in wmv, mp4 or flv format, max length 2 min.
2. week 4 -- oplevering: 29/6/11 (**)
* interactive video application -- final production
* justification/essay (two to ten pages)
* review(s) -- using online review form
In de oorspronkelijk formulering van de deadline was enige onduidelijkheid.
Deze is tengunste van de studenten uitgelegd.
De review(s) en het essay/justification mogen donderdag(avond) ingeleverd worden.
Het essay is individueel, dus een essay per persoon, en niet per groep!
Zie ook: www.cs.vu.nl/~elie./practicum.html
voor de checklist van wat online beschikbaar moet zijn, en in welk formaat.
Als er nog onduidelijkheden zijn, email me.
- 21/06/2011: visual(s)
via sites.google.com/site/interactivemultimediavu/hall-of-f-sh-ame
zijn de visual(s) van vandaag te bewonderen.
Ook via de participant page, aangegeven als V.
Als je een fout ontdekt, graag zsm melding via email.
Voor alle duidelijkheid, as donderdag gaan we door met de
storygraph presentaties. Aanwezigheid verplicht!
- 07/06/2011: storyboard(s)
via sites.google.com/site/interactivemultimediavu/student-contribution-s
zijn de storyboards te bewonderen. [klik op next, en herhaal]
Leuk wat er vandaag uit gekomen is!
De meeste staan ook op de participant(s) pagina, maar helaas heeft niet iedereen
naam en/of groepsnummer ingevuld.
Als ik een fout heb gemaakt, meld me dat dan per email.
Voor degenen die er niet waren, graag melding via
sites.google.com/site/interactivemultimediavu/notification-of-absence-s
en zorg er in ieder geval voor dat je as donderdag 9 juni een concept hebt,
en dat dat zo snel mogelijk online staat.
Voor het gebruik van je groepsaccount, zie (met dank aan Timen):
www.cs.vu.nl/~elie./toegang.html
PS en als je de tijd vind om je bijdrage aan what is the impact of google op je site te
zetten, dan graag!
- 06/06/2011: ov staking
Ming vroeg me of het college van morgen (dinsdag 7) niet beter
naar woensdag verplaatst kan worden.
Helaas is dat vanwege persoonlijk omstandigheden niet mogelijk,
maar ik hoop dat er toch voldoende mensen een oplossing voor de ov-staking weten
te vinden.
Voor alle duidelijkheid, as donderdag 9 juni zijn de concept presentaties.
De bedoeling is dat die ongeveer 1 minuut zijn er dat er daarna zo snel mogelijk
een werk titel een een synopsis van 5-10 regels op je site staat.
Als er verder nog vragen zijn stel die dan bij voorkeur via de common(s):
sites.google.com/site/interactivemultimediavu/question-s-answer-s
Wat morgen behandeld wordt is grotendeels terug te vinden in:
www.cs.vu.nl/~elie../create/@s5-story-analysis.html
www.cs.vu.nl/~elie../create/@s5-exercise-scenario.html
www.cs.vu.nl/~elie../create/@s5-story-form.html
natuurlijk zonder mijn uitleg, en die is naar alle waarschijnlijkheid wel nodig,
maar die kan ik (op verzoek) deels dinsdag 14 juni herhalen.
het belangrijkste deel orgen is het oefenen in het maken van een storyboard.
Dinsdag 14 juni is het onderwerp de monomythe, een verhaallikn in 12 stappen.
- 04/06/2011: google(s)
er lijkt enige onduidelijkheid te zijn over een google opdracht (melde Timen me), ...,
Wel voor alle duidelijkheid: er is geen google opdracht, en ik heb dat als toelichting
opgenomen in
sites.google.com/site/interactivemultimediavu/what-is-the-impact-of
De 'opdracht' die dus geen opdracht is zal
als aanleiding genomen worden as
dinsdag 7 juni om een storyboard te maken.
Maar, wederom voor alle duidelijkheid, je bent volledig vrij in de keuze van je onderwerp!
Nog een vraag van Maaike: voor het essay -- nederlands of engels?
Beide is goed, met een lichte voorkeur voor engels.
En tenslotte, voor de clip/trailer: het maakt niet uit welk programma je gebruikt,
het mag windows moviemaker zijn of adobe after effects pro.
Hopelijk is eea zo duidelijk.
Als er meer vragen zijn, graag via:
sites.google.com/site/interactivemultimediavu/question-s-answer-s
maar gewoon via email mag ook.
- 03/06/2011: suggestie(s)/materiaal
in
sites.google.com/site/interactivemultimediavu/question-s-answer-s
heb ik de vraag, die in het college van woensdag gesteld werd,
opgenomen:
3/6/2011: Q: does the interactive video have to be a story, or a (kind of) game? [a question posed in class]
A: No. It may also give (well-structured and/or intuitive) access to a collection of videos, such as the material about crossfit exercises you can find in: resource(s). Of course, this means a lot of work selecting the material, converting the videos and finding a proper structure, but it is certainly worthwhile to do! (Æ)
In aanvulling daarop, zie sites.google.com/site/interactivemultimediavu/resource-s
waarin Timen ook de voorbeelden die hoj woensdag heeft besproken heeft geplaatst.
- 01/06/2011: Timen via email -- ximoel 3.0/account(s)
Winoe heeft nog even hard doorgewerkt, en XIMPEL versie 3.0 is in twee smaken te vinden op: sites.google.com/site/ximpelinteractivevideo/download
Met de basic versie kun je zonder te programmeren aan de slag, bij de advanced versie zit de SWC en source code van de ximpelApp voorbeeldapplicatie.
Daarnaast heb ik mijn demoproject van vanmiddag geupdate naar v3.0 en online gezet op: sites.google.com/site/interactivemultimediavu/resource-s
Op diezelfde plaats vind je ook de slides van vanmiddag en links naar de website van Adobe Flash Builder.
Tenslotte ontvingen we bericht dat de meeste accounts zijn aangemaakt. Accounts 34, 39 en 40 zijn nog niet gereed.
Met behulp van de al in college genoemde guide kun je je groepsaccount koppelen aan je persoonlijke few account: www.few.vu.nl/~elie./toegang.html
Veel succes allemaal met de portfolios en concepten en tot volgende week,

[_]
readme
roundup
register
participant(s)
college
practicum
resource(s)
_
#
@
!
(C)
Æliens
2014